Presedintele Traian Basescu si Premierul Calin Popescu Tariceanu s-au intalnit, marti, cu reprezentantii conducerii executive a Grupului Renault, discutiile vizand rezultatele bune ale companiei Dacia si proiectele de dezvoltare ale grupului francez in Romania.

Unul dintre posibilele proiecte de dezvoltare abordate, neconfirmat insa de surse oficiale, ar putea fi preluarea de catre Renault a uzinei de automobile de la Craiova. Daewoo Automobile Craiova va avea un nou proprietar pana la sfarsitul primului trimestru al anului, declara in ianuarie vicepresedintele companiei Dacia-Renault, Constantin Stroe. Potentialul uzinei de la Craiova este unul deosebit si sunt absolut sigur de faptul ca uzina va avea un nou proprietar pana la sfarsitul primului trimestru al anului 2006, a precizat la acel moment Stroe.

Pe de alta parte, doi competitori puternici si-au anuntat deja intentia de a se implica in procesul de preluare a societatii craiovene, Ford si Renault - Nissan. Societatea nu are nevoie de investitii prea mari ca sa produca la nivel european competitiv. Sunt cel putin doi doritori, Renault-Nissan si Ford, si va castiga cel care vine cu cea mai buna oferta, a explicat Stroe.

Extinderea fabricatiei la modelul Logan

Potrivit comunicatelor de presa ale Administratiei Prezidentiale si Executivului, un alt obiectiv la Renault pentru anul in curs este cresterea numarului de autovehicule Logan produse in Romania. Unul dintre obiectivele anului in curs este, in perspectiva Grupului Renault, extinderea fabricatiei modelului de succes Logan. De asemenea, se doreste realizarea unor proiecte care sa valorifice potentialul inginerilor romani in domeniul cercetarii si al dezvoltarii industriei automobilistice, se arata in comunicatul dat publicitatii de Administratia Prezidentiala.
Specialistii francezi au subliniat ca realizarea obiectivelor propuse depinde si de rapiditatea cu care autoritatile romane vor face toate demersurile necesare desfasurarii unor astfel de proiecte (avize, autorizatii etc).

Dupa cum era de asteptat, odata cu lansarea noului model Dacia Logan, cea mai vanduta marca de autoturisme din Romania este Dacia, cu 93.000 de unitati vandute in 2005. Cea de-a doua pozitie in clasament a revenit in acest an, pentru prima data, unei marci din import, Renault, care a depasit pe Daewoo, ocupantul traditional al acestui loc.

In continuare, cel mai bine vandut model de autoturism a fost, in 2005, Dacia Logan, cu peste 80.000 de unitati. Pe locul secund se situeaza Daewoo Matiz, urmat indeaproape de Renault Clio. Productia nationala si exportul vor continua sa creasca accentuat, desi ele vor fi dominate de un sigur model de autoturism, Dacia Logan, prognozeaza reprezentantii APIA.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri