Creditul a fost acordat companiei de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti-Constanta.

Din totalul sumei cheltuite ilegal, 10,65 milioane euro au fost utilizati pentru achizitia a 16 vehicule de intretinere a caii ferate, care insa nu faceau obiectul acordului de imprumut, iar 2,81 milioane euro reprezinta plati necuvenite catre constructori, scrie Mediafax.

"Cu ocazia verificarii s-a constatat existenta unei fapte pentru care exista indicii ca a fost savarsita cu incalcarea legii penale, respectiv schimbarea, fara respectarea prevederilor legale, a destinatiei fondurilor provenite din finantarile rambursabile, prin utilizarea nelegala din imprumut a sumei totale 10,65 milioane euro. Cazul urmeaza a fi sesizat organelor de urmarire si cercetare penala, urmandu-se procedurile proprii Curtii de Conturi privind aceste fapte", se arata in raportul Curtii de Conturi.

Platile catre contructori au fost realizate prin introducerea incorecta in devizele oferta ale constructorilor, la articole generale, a unor cheltuieli destinate consultantului si expertilor CFR.

Citeste si:

Astfel, Curtea de Conturi concluzioneaza ca utilizarea defectuoasa a 13,47 milioane euro a fost cauzata de managementul defectuos al companiei, dar si de lipsa de personal a unitatii de implementare a proiectului.

Conducerea CFR SA a avut obiectii cu privire la constatarile identificate cu ocazia controlului, insa echipa de control nu a fost de acord cu observatiile formulate.

Recomandarile institutiei de control vizeaza stabilirea sumei reprezentand cheltuieli de consultanta platite in mod nejustificat, recuperarea acesteia, precum si asigurarea personalului la un nivel corespunzator a unitatii de implementare a proiectului.