Romania este tara din estul Europei cu cele mai bune perspective de crestere a vanzarilor de jucarii, cu o rata anuala de majorare de 14% in perioada 2010-2015. Valoric, cresterea estimata pentru piata locala reprezinta doar jumatate din majorarile estimate in Rusia, o piata unde cresterea este preconizata la doar 4% anual, potrivit Euromonitor.
In Rusia, rata anuala de crestere este de doar 4% s-ar traduce valoric in incasari de 256,4 milioane dolari, in timp ce in Romania, o rata de crestere anuala de circa 15% se traduce in vanzari aditionale de 127 mil. dolari.

De altfel, pentru multinationalele din domeniu, Romania reprezinta inca ultima piata mare din Europa, unde trebuie sa se dezvolte.

La nivel de regiune, datele Euromonitor arata ca natalitatea este in crestere in Estul Europei, in perioada 2005-2010, urcand de la 9,9, la 11,4 la mia de locuitori.

Slovenia este cea mai avansata economie din regiune. Slovenii avea in 2010 un buget de peste 15 dolari per capita, iar cheltuielile efective erau de putin peste 13,5 dolari.

Rudia a inregistrat pe de alta parte cea mai buna dinamica a natalitatii in perioada 2005-2010. Mai mult, in 2010 s-au nascut 1,79 milioane de copii, cea mai mare cifra din 1991. Rusia este de asemenea si cea mai mare piata de jucarii din regiune, acoperint 39% din valoarea totala a vanzarilor din regiune. In 2010, vanzarile din Rusia au atins aproape 1,1 miliarde de dolari.

In 2007, Guvernul rus a luat o serie de masuri care au incurajat cresterea natalitatii, crescand beneficiile pentru mame si oferind vouchere si beneficii educationale de peste 10.500 de dolari celor cu doi sau mai multi copii.

Ca urmare a acestor masuri , Rusia a avut cea mai dinamica piata din regiune in ceea ce priveste vanzarile de jucarii cu o rata de crestere de 13% anual, in perioada 2005-2010.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri