Anul trecut, Agricola International SA Bacau - principala companie a grupului, a inregistrat o cifra de afaceri de peste 336 mil. lei (circa 78,15 mil. euro), fata de 279,milioane lei in 2010.

„In comparatie cu 2010, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 20% iar profitul net reprezinta aproximativ 2% din total venituri. Evident, performanta economica a companiilor din industria zootehnica a fost serios afectata de preturile resurselor de baza (cereale, sroturi, etc) care s-au situat in anul 2011 la niveluri foarte inalte (cresteri de pret de peste 100% fata de anul 2009, anul izbucnirii crizei resurselor furajere)”, spune Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau (foto).

„Prin urmare, vanzarile noastre de carne de pui au crescut efectiv cu 20% in volum in 2011 fata de anul precedent, respectiv cu 32% in valoare, ceea ce reprezinta o adevarata performanta a echipei Agricola Bacau, mai ales in contextul in care vorbim de o piata stationara la carnea de pui si de o scadere a consumului de carne in general”, a adaugat Horoi

Cresterea de 32% a veniturilor inregistrate exclusiv din comercializarea carnii de pui este rezultatul direct al cresterii cantitative de 20% a vanzarilor de carne de pui, in 2011, fata de anul anterior. In anul 2010, cantitatea de carne de pui vanduta a fost mai mare cu 28% fata de 2009. Mai precis, in 2011 s-au vandut 30.111 tone fata de 25.095 tone in 2010.

“In 2011, 79% din carnea de pui comercializata a fost carne refrigerata. De asemenea, 21% din productia de carne a anului trecut a plecat la export, in Germania, Olanda, Franta, Grecia, ceea ce a insemnat o dublare a exporturilor. Astfel, in 2011, Agricola Bacau a avut o cota de piata de 15%, iar pentru 2012 ne propunem sa mai crestem cu inca un procent”, a declarat Grigore Horoi.

In ceea ce priveste categoria mezeluri, adica salamurile crude uscate si preparatele fierte afumate obtinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola Bacau, cantitatea totala comercializata in 2011 a fost cu 4% mai mare fata de anul precedent, cu precizarea ca salamurile crude uscate au inregistrat anul trecut o crestere in volum de 16 procente fata de 2010.

Citeste si:

In ceea ce priveste valoarea, vanzarile totale ale Salbac SA au crescut in 2011 cu 10% (cresterea cifrei de afaceri la grupa salamurilor crude uscate fiind de 23% si de 16% in volum, la grupa preparatelor fierte afumate inregistrandu-se o mentinere a cifrei in raport cu 2010).

„Din punctul nostru de vedere, am observat o tendinta din ce in ce mai accentuanta ce trebuie monitorizata cu atentie, respectiv cresterea preferintelor consumatorilor pentru produsele premium, produse percepute ca fiind mai sanatoase, simultan cu scaderea pietei de produse fierte afumate ieftine.Credem ca in viitorii ani vor exista modificari semnificative ale obiceiurilor de consum in aceasta directie. Remarc, in continuare, rezultatele inregistrate de firma Salbac la grupa salamurilor crude uscate, unde cresterile valorice au fost de 23%, pe o piata stationara si, fireste, sortimentul nostru cu cea mai mare notorietate, Salamul de Sibiu Agricola Bacau, care si-a mentinut in 2011 pozitia de lider in segmentul sau. Am comercializat cu aproape 10% mai mult Salam de Sibiu decat in anul precedent”, a precizat Grigore Horoi.

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola Bacau ce comercializeaza semipreparate si produse tip ready-meal, si-a mentinut anul trecut, cumulat, o cota de piata de 19% si pozitia de lider in categorie. Astfel, in 2011 fata de 2010 vanzarile de semipreparate au crescut cu 11% in volum, respectiv cu 19% in valoare, pe fondul unei scaderi pronuntate a pietei acestor produse.

La oua consum, pe care le producem la Avicola Lumina Constanta, am inregistrat o scadere cu 35% a bucatilor vandute in 2011, respectiv cu 30% a cifrei de afaceri.

„De altfel, nu ne-am propus crestere in 2011 pe aceasta grupa de produse, deoarece unitatea s-a aflat intr–un program de retehnologizare si de modernizare a adaporturilor pentru pasari conform normelor europene, ceea ce a insemnat implicit imposibilitatea de a popula capaciatile unde s-a lucrat. Insa pentru anul 2012 ne propunem o crestere de aproape 60% a vanzarilor de oua consum la Avicola Lumina, iar la celelalte categorii de produse au fost bugetate urmatoarele cresteri: 10% la carnea de pui, 14% la salamuri crude uscate si preparate fierte si afumate si, respectiv, 12% la semipreparate si produse tip ready-meal. Pe ansamblu, in 2012 ne propunem o crestere a intregii afaceri cu aproximativ 10 procente” a specificat Horoi.