“In ciuda faptului ca initial estimam o crestere mare a pietei locale de profil, anuntul tardiv al Guvernului privind eliminarea subventiilor centrale la incalzire a facut imposibila debransarea de la sistemul centralizat de incalzire pentru familiile care si-ar fi dorit acest lucru”, a declarat Catalin Draguleanu (foto), director de vanzari al Ariston Thermo Romania.

Acesta a subliniat, de asemenea, ca nici in ceea ce priveste valoarea pietei locale nu s-au inregistrat modificari semnificative comparativ cu 2010, aceasta ramanand in 2011 constanta, la aproximativ 75 de milioane de euro, preturile medii ale centralelor termice de apartament inregistrand insa o scadere de circa 2%.

“In ceea ce priveste evolutia pietei in acest an, mizam pe o crestere a cererii. Cu toate acestea, in contextul anului electoral si al unei incertitudini privind evolutia pretului gigacaloriei, nu putem face o estimare clara”, a mai afirmat reprezentantul companiei.

Un motiv pentru care foarte multe familii vor ramane captive la sistemul centralizat de incalzire este imposibilitatea acestora de a suporta costurile achizitionarii si instalarii unei centrale termice de apartament chiar daca stiu ca amortizarea se poate realiza chiar si intr-un timp foarte scurt, este de parere Catalin Draguleanu.

“Situatia economica locala si scaderea nivelului de trai au plasat achizitionarea unui sistem independent de incalzire si instalarea acestuia in coada listei de optiuni pentru foarte multe familii din Romania”, a mai spus Draguleanu.

Previziunile companiei mai arata ca evolutia pietei si implicit a business-ului Ariston Thermo Romania va depinde si de impactul pe care facturile marite la intretinere din lunile de iarna il va avea asupra populatiei la nivel national.

Citeste si:

“Cu siguranta cele mai mari achizitii de centrale termice vor fi efectuate in acest an in zonele geografice in care CET-urile au probleme majore in ceea ce priveste livrabilitatea agentului termic, cat si in cele in care se vor raporta cotatii foarte mari de facturare ale gigacaloriei”, a mai adaugat Catalin Draguleanu.

Potrivit calculelor companiei, cele mai mari cresteri inregistrate la pretul de facturare al gigaloriei au fost inregistrate in Neamt (101% - de la 118,5 lei/Gcal la 238,3 lei/gcal), Constanta (99% - de la 170 lei/Gcal la 338 lei/Gcal), Focsani (48% - de la 270 lei/Gcal la 400 lei / Gcal), Targoviste (48% - de la 290 lei/Gcal la 430 lei/Gcal) si Bucuresti (37% - de la 124 lei/Gcal la 169,9 lei / Gcal).

In ceea ce priveste business-ul Ariston Thermo Romania, cifra de afaceri a companiei s-a situat in 2011 la acelasi nivel ca si in 2010, de circa 30 de milioane de euro. De asemenea, in ultimul an, compania si-a majorat numarul de distribuitori la nivel national cu circa 9%, depasind 420 de parteneri directi.

Vanzarile grupelor de produse Ariston au inregistrat o dinamica diferita in 2011. Astfel, daca vanzarile de centrale termice conventionale si boilere electrice s-au mentinut la nivelul anului 2010, centralele termice in condensare, sistemele solare si pompele de caldura au inregistrat cresteri importante.

„In contextul economic actual orientarea catre produse cu eficienta energetica ridicata este tot mai clara si consideram ca si in acest an aceasta piata va continua sa creasca. Astfel, in 2012 Ariston Thermo Romania va continua actiunile de promovare a acestui tip de produse cat si a celor ce folosesc energii regenerabile”, a declarat in incheiere Catalin Draguleanu.

In acest moment peste 65% din business-ul Ariston Thermo Romania este asigurat de centralele termice murale, iar 25% de boilerele electrice, segment pe care compania este, de asemenea, lider de piata. Restul procentelor din business-ul Ariston revine aparatelor de aer conditionat, pompelor de caldura si sistemelor solare, acestea din urma inregistrand cresteri importante datorita programului Casa Verde.