Compania Ekol Logistics din Turcia, furnizor de servicii logistice integrate, si-a propus o crestere pe piata din Romania intre 50-70 de procente pe an si asteapta afaceri in urcare la trei milioane de euro. In 2012, Ekol intentioneaza sa deschida o alternativa de transport a camioanelor pe mare, cu feribotul, pe ruta Constanta-Pendik, Turcia.
Wall-Street.ro: Ce oportunitati de crestere vedeti pe piata de logistica din Romania ?
Okyay Oztugran: Romania este o piata noua pentru noi, unde am gasit multe oportunitati. Pe toata zona Europei de Est am atins o crestere de 300% in 2011, ceea ce creaza premisele pentru o buna dezvoltare in viitor. Ne propunem sa atingem o pozitie in top 5 operatori de pe piata serviciilor logistice integrate, in urmatorii doi ani, concentrandu-ne pe transportul pe roti si pe solutii de tip “Contract Logistics”. Astfel, planificam in Romania o crestere consistenta de 50-70 de procente pe an.

In ceea ce priveste cresterea serviciilor de tip “Contract Logistics”, ne bazam atat pe tehnologia infrastructurii, dar si pe reteaua de distributie, fapt ce ne va aduce o crestere de aproximativ 20-30 procente pe an, pe acest sector de activitate. De asemenea, ne propunem in urmatoarea perioada o crestere a capacitatii de depozitare in Romania.

Wall-Street.ro: Cum este perceputa Romania in regiune in ceea ce priveste industria de logistica?
Okyay Oztugran: Romania este bine pozitionata la intersectia marilor rute logistice. Din acest motiv Ekol a considerat Romania ca un centru strategic de mare importanta pentru dezvoltarea companiei la nivel european.

In momentul in care am decis sa investim in Romania, am fost intrebati cum ne vom descurca cu problemele de infrastructura care exista aici. Indiferent de problemele de infrastructura, Romania detine o pozitie geo-strategica care poate fi exploatata in favoarea ei, creand aici un centru stabil de conectare cu Europa de Vest.

Wall-Street.ro: Ce cifra de afaceri estimati anul acesta?
Okyay Oztugran: Cifra de afaceri globala a Ekol s-a ridicat la 220 milioane de euro in 2011. In ceea ce priveste activitatea din Romania, in 2011 a fost inregistrata o cifra de afaceri de doua miloane de euro.

Pentru 2012 ne-am propus sa crestem cu minim 50 de procente, atingand aici o cifra de afaceri de 3 milioane de euro.

Wall-Street.ro: Cum a fost anul 2011 pentru Ekol?
Okyay Oztugran: Putem spune ca 2011 a fost un an cu mare succes pentru Ekol. La inceputul anului am pus bazele Ekol Italia, iar in noiembrie am deschis sucursala din Romania.

Tot in acest timp am reusit sa devenim lider de piata in Turcia pe sectorul industriei auto si farmaceutic, prin noii clienti castigati. Am construit cel mai mare depozit pentru produse farmaceutice din Turcia.

Investitiile s-au concentrat pe cresterea flotei, aceasta ajungand la peste 2.000 autovehicule. O suma de 18 milioane de euro s-a concentrat pe dezvoltarea sistemului de servicii intermodale. In prezent am extins ruta intermodala existenta intre localitatile Worms si Trieste prin adaugarea unui nou punct la Arad. Ekol este in prezent singura companie care ofera servicii de transport intermodal cu semiremorci pe aceasta ruta.

Noua ruta a fost inaugurata pe 13 octombrie 2011 de un tren care a ajuns de la Worms la Arad in 36 de ore. In acest sistem reusim sa economisim 1.250 de km, care nu se mai fac pe roti, pe ruta Turcia-Germania. Odata cu noua statie intermodala de la Arad, numarul trenurilor saptamanale pe tot serviciul intermodal creste la 8. Traseul de la Arad la Istanbul va fi acoperit pe roti, prin Bulgaria.

Wall-Street.ro: Ce planuri aveti pentru anul acesta?
Okyay Oztugran: In 2012, Ekol intentioneaza sa deschida o alternativa de transport a camioanelor pe mare, cu feribotul, pe ruta Constanta-Pendik. Pentru dezvoltarea acestui proiect Ekol va achizitiona 50 de camioane. Cu ajutorul noii flote si prin dezvoltarea rutei Worms-Arad, Ekol îsi propune o crestere a serviciilor logistice intermodale pe calea ferata, prin adaugarea a inca doua noi trenuri saptamanal pe aceasta ruta. Astfel, pe tot traseul intermodal, frecventa plecarii trenurilor cu marfa va creste la 10 trenuri saptamanal.

Wall-Street.ro: Care este capacitatea de depozitare in Romania?
Okyay Oztugran: In prezent avem o suprafata de 6.000 de metri patrati de depozitare. Daca numarul de clienti va creste, evident ca ne vom mari si suprafata. In timp ce investim in cresterea flotei de autovehicule, vom dezvolta si terminalul din Romania.

Wall-Street.ro: Cati clienti aveti in Romania si din ce domenii?
Okyay Oztugran: In prezent deservim peste 50 de clienti. Principalele arii de servicii pe care le acoperim pentru clientii nostri sunt transporul international pe roti, servicii de “Contract Logistics” si de distributie la nivel national.

Baza de clienti va creste semnificativ in 2012, odata cu oferirea de servicii pentru reprezentantele din Romania ale clientilor nostri din Turcia. In principal vorbim de clientii multinationationali care opereaza in industrii ca FMCG, auto, textile etc.

Wall-Street.ro: V-ati propus investitii in Romania?

Okyay Oztugran: Aproximativ 25% din suma totala investita pentru dezvoltarea sistemului intermodal de transport se va face avand in vedere Romania. In timp ce vom realiza investiile in dezvoltarea flotei, ne vom concentra si pe imbutatatirea terminalului de aici.

Sistemul de transport intermodal pe calea ferata a fost extins în Europa pe traseul Ludwigshafen – Anvers, intre Germania si Belgia, unde în prezent se desfasoara operatiuni de testare pe ruta. În ceea ce priveste dezvoltarea activitatii din Romania am obtinut rezultate substantiale prin conectarea serviciilor de logistica si transport la industria textila.

Dupa achizitia facuta in Romania, ne propunem o rata de crestere anuala de 50 de procente, ajungand in 3 ani la o nivel al cifrei de afaceri de aproximativ 5 milioane de euro. Avand aceste premise de crestere de aici si impreuna cu reprezentantele din Germania si Italia, Ekol atinge o suprafata totala de depozitare de 10.000 de metri patrati la nivel european.

In ceea ce priveste Romania, nivelul investitional va ajunge la 10 milioane de euro in urmatorii 5 ani. Intre timp, suntem interesati de investitii si intr-o alta tara, unde vom deschide al patrulea centru din Europa, dupa cel din Romania.

Wall-Street.ro: Cati angajati aveti in Romania?
Okyay Oztugran: In prezent avem aproximativ 50 de angajati pe serviciile de warehousing, forwarding, transport, contabilitate si vanzari.

Wall-Street.ro: Sunteti interesati si de alte achizitii in Romania?
Okyay Oztugran: Ne vom concentra pe investitiile realizate si pe castigarea de noi clienti de pe piata din Romania. Vom optimiza sistemul de transport international pe roti, prin crearea unui centru de crossdocking, odata cu conectarea Aradului pe calea ferata si cu extindere capacitatilor de depozitare pentru noii clienti.

Dupa ce ne vom indeplini obiectivele de crestere pe piata din Romania, ne vom putea uita dupa alte oportunitati de achizitie. Toate acestea vor avea loc intr-un orizont de timp de 2-3 ani.

Ekol a intrat pe piata din Romania in noiembrie 2011 prin preluarea Omega Ro. Compania fondata in 1990 detine in Turcia si Europa 400.000 mp de spatii de depozitare, o flota de 1.900 de autovehicule, iar la nivelul intregii companii lucreaza peste 3.300 de angajati.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri