Rezultatele recensamantului afecteaza mediul de afaceri, in conditiile in care produsele specifice ale unei companii au nevoie de o piata, care este mai restransa decat acum 10 ani. Ce se intampla daca aceasta tendinta de scadere a numarului populatiei continua? “In general, cand sunt mai putine guri de hranit, iti calibrezi productia sau incerci sa castigi cota de piata de la concurenta”, spune Grigore Horoi.

Totusi, el atrage atentia ca potentialul de consum este determinat si de alti factori.

“Consumul nu este afectat doar de o scadere a numarului potentialilor clienti, ci si de cultura sau venituri disponibile. Sigur, cu cat numarul populatiei este mai mare cu atat potentialul de crestere este mai important”, spune Horoi.

Citeste si:

Presedintele Agricola Bacau spune ca firma pe care o conduce avea propriile estimari si studii legate de piata. “Nu mergeam in intuneric, aveam studii, dar acum le vom reactualiza”, a explicat Horoi. In ceea ce priveste eventualele schimbari pe care le-ar putea face in strategia companiei, seful Agricola Bacau spune ca in functie de rezultatele recensamantului pe categorii de varsta si distributie regionala, in corelatie cu profilul propriului targhet, compania va sti unde sa puna mai mult accent si unde nu in viitor.

Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat o cifra totala de afaceri de peste 508 milioane lei (circa 119 mil. euro) in 2011, in crestere fata de 2010, cand veniturile pe intreg grupul s-au situat la peste 415 milioane lei.

Numarul populatiei Romaniei este in continua scadere, daca in 1992 erau 22,8 milioane de persoane, iar in 2002, 21,7 milioane, datele preliminare ale recensamantului de anul trecut arata ca populatia este, in prezent, de doar 19 milioane de persoane.