Vanzarile grupului farmaceutic ungar Gedeon Richter au scazut anul trecut cu 5,6%, de la 137,3 milioane de euro in 2010 la 129,6 milioane de euro, ca urmare a declinului veniturilor diviziei de distributie si retail, scrie Mediafax.
Pe segmentul productiei de farmaceutice in Romania, vanzarile au avansat cu 5,4%, de la 29,5 milioane de euro la 31 milioane de euro.

In lei, vanzarile acestei divizii au crescut cu 6,3%, la 131,8 milioane de lei, in pofida reducerilor de preturi introduse in aprilie si a continuarii intarzierii platilor catre farmacii de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, se arata in raportul financiar al grupului.

Pe partea de distributie si retail, vanzarile Gedeon Richter in Romania au coborat cu 8,3%, de la 119,8 milioane de euro la 109,9 milioane de euro. Calculate in lei, vanzarile au scazut cu 7,5%, la 466 milioane de lei in intervalul analizat. Operatiunile din Romania au generat anul trecut 82% din vanzarile grupului ungar pe distributie si retail.

La nivel de grup, vanzarile au urcat cu 10,7%, la 1,1 miliarde de euro, sustinute de imbunatatirea rezultatelor in Europa de Vest, Rusia si alte state din Comunitatea Statelor Independente. Profitul net a cobort cu 25%, la 176 milioane de euro, ca urmare a majorarii costurilor de finantare.

Grupul ungar detine in Romania o fabrica de medicamente in Targu-Mures, Gedeon Richter Romania, 117 farmacii, Gedeon Richter Farmacia, si distribuitorul Pharmafarm.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri