Strauss Romania, producatorul marcii de cafea Doncafé, a avut anul trecut vanzari de 212 milioane de lei (50 de milioane de euro), valoare similara cu cea din 2010, a declarat directorul general al companiei, Marius Melesteu.
"Au contat strategia, brandul si marketingul, si am fost foarte atenti la preturi, pe care le-am crescut cat de putin am putut. Preturile la cafea pe piata romaneasca au crescut anul trecut pe fondul scumpirii cafelei verzi la nivel mondial", a spus Melesteu, citat de Mediafax.

In comertul modern, reprezentat prin hypermarketuri, supermarketuri si discounteri, care concentreaza peste jumatate din vanzarile categoriei, atat ca valoare, cat si ca volum, cota de piata (in volum) a Strauss a crescut cu 4,3 puncte, la 23,5%, conform companiei.

Ca volum, vanzarile companiei au crescut anul trecut cu 23% pentru brandul Doncafé Selected, cu 90% pentru Doncafé Espresso si cu 9% pentru Fort.

"Piata se va reduce si in acest an sau se va mentine constanta, dupa ce anul trecut s-a diminuat cu 4,4% in volum, dar a crescut putin in valoare, din cauza majorarii preturilor. Cel mai mult a scazut cafeaua prajita si macinata, dar au scazut si vanzarile in hoteluri, restaurante si cafenele", a spus Melesteu.

El a adaugat ca frigul si ninsorile din ultima perioada ajuta piata de cafea.

"Oamenii se strang in jurul unei cafele fierbinti. Ce nu ne ajuta este logistica, pentru ca nu putem face transporturi in unele zone din tara. Cresterile vanzarilor in aceasta perioada au fost de circa 10%", a mai spus directorul companiei.

In Romania, principalii concurenti ai Strauss, companie cu capital israelian prezenta in 20 de state, sunt Kraft Foods si Nestlé.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri