„In 2012, Michelin intentioneaza sa mentina constant nivelul volumelor deoarece piata globala de anvelope cunoaste diferite niveluri de dezvoltare, contextul mentinandu-se favorabil in noile piete, dar devenind mai putin activ in Europa”, potrivit oficialilor companiei.

In 2011, cererea globala de anvelope a ramas crescuta in toate regiunile. Dupa cresterea accentuata din primul trimestru, s-a inregistrat o scadere pana la un nivel mai potrivit cu tendintele pe termen lung, cu o diminuare a cererii pentru anvelope de camion pe perioada de vara.

Pe tot parcursul anului, piata a asistat la o crestere a preturilor anvelopelor, aplicata de catre toti constructorii, pentru a compensa majorarea costurilor materiilor prime.

Vanzarile nete corespunzatoare anvelopelor pentru turisme si camionete si segmentului de distributie au atins in 2011 un nivel de 10.780 milioane euro, pana la 10,1% in 2010, datorita cresterii de 3,9% a volumului vanzarilor, metodei de stabilire a pretului, mentinuta pe parcursul anului.

Vanzarile nete corespunzatoare anvelopelor de camion si segmentului de distributie au atins anul trecut 6.718 milioane euro. Volumul vanzarilor in acest an a fost de 5,8%, cu o crestere de 15,6% in prima jumatate a anului datorata achizitiilor facute inainte de anuntarea majorarii preturilor.

Citeste si:

In Europa, cererea de anvelope pentru autoturisme a scazut in cel de-al patrulea trimestru, dar sfarsitul de an a adus o crestere a cererii de pana la 7% datorita exportului de vehicule si a productiei mai mari de modele premium.

Piata europeana de inlocuire a crescut cu 5% in decursul anului datorita cererii constante si vanzarilor sustinute de anvelope de iarna pentru autoturisme. Cererea de anvelope de iarna a crescut cu 18%, chiar daca volumul vanzarilor in luna decembrie a fost mai scazut decat in anii precedenti. Segmentul anvelopelor de iarna reprezinta 30% din piata europeana.

Vanzarile nete consolidate au atins anul trecut o valoare de 20,71 miliarde euro, iar venitul net 1,46 miliarde euro.

Michelin este cel mai mare producator de anvelope pe plan mondial, detinand aproximativ 20% din piata. In prezent, Michelin activeaza in 170 de tari unde detine 70 de unitati de productie (in 18 tari) si peste 111.000 de angajati.

Michelin detine in Romania trei fabrici, doua la Zalau si una la Floresti si o retea comerciala. Activitatile Grupului in Romania constau in productia de diferite tipuri si marci de anvelope, comercializarea de anvelope noi si resapate printr-o retea nationala de distributie, exportul de anvelope si cord metalic catre alte parti ale lumii.

Sursa foto: www.michelin.ro