Ce te invata sportul in leadership? „Sportul iti inculca valori utile si in zona de management. Dincolo de disciplina, sportul te invata ca intotdeauna trebuie sa iti impingi limitele la urmatorul nivel si sa iti setezi obiective inalte”, povesteste managerul P&G pentru wall-street.ro.

"Toate aceste concepte sunt valori si principii spre care companiile tind", a adaugat Marinidis.

Valorile de acest tip sunt foarte importante mai ales atunci cand vremurile nu tin neaparat cu tine. De astfel, Marinidis a ajuns sa fie director general, in urma cu 3 ani, adica exact atunci cand lovea criza in regiune.

Despre acesti ultimi 3 ani, Marinidis, care era deja in Romania de 5 ani atunci cand a devenit directorul P&G pe regiunea Balcanilor, spune ca nu a fost o perioada dificila, ci o „perioada plina de provocari”.

Pentru acest an, Marinidis se asteapta ca piata de bunuri de larg consum sa inregistreze o crestere mica de o cifra, mentinandu-se trendul de anul trecut de „usoara, dar constanta revenire”.

Piata este, insa, ajutata si de faptul ca se discuta de produse de imediata utilitate, la care nu se poate renunta atat de usor.

Seful P&G spune ca si in acest an va miza pe inovatie, pe lansarea unor noi produse pe diferite categorii de pret, astfel incat sa raspunda nevoilor unei game cat mai largi de clienti.

Citeste si:

Este important in aceasta perioada sa aduci valoarea corecta, nu sa fii neaparat cel mai ieftin, sa stai aproape de consumator si de nevoile lui, astfel incat sa creeze loialitatea de brand, spune Marinidis, care a adaugat „consumatorii romani sunt destul de loiali, cred in branduri”.

Printre „inovatiile” recente ale P&G se numara Olay sau Ariel Active Gel Capsules. Legat de investitiile in zona de productie, Marinidis spune ca nu sunt planuri imediate in acest sens, urmand sa fie mentinute doar cele doua unitati deja existente in Timisoara si Urlati. „Daca vor fi oportunitati de investitii in acest sens, cu siguranta Romania va fi o piata care va concura pentru acestea”, spune Marinidis.

Legat de bugetele de promovare ale companiei, de altfel recunoscuta ca fiind cel mai mare advertiser din Romania (datele MediaFactBook pe 2010-n.r.), Marinidis spune ca online-ul castiga an de an cate putin mai mult din buget.

Cresterea anuala este “aproape de doua cifre” a spus Marinidis, care a explicat ca internautul roman este foarte implicat.In ceea ce priveste modalitatile preferate de promovare online, Marinidis a adaugat ca P&G ataca pe toate frondurile, de la social media, la web-site-uri speciale pentru anumite produse, unde clientii pot obtine, spre exemplu, sfaturi de la medici specialisti.

Una dintre campaniile importante pe care P&G le va lansa in acest an este Thank you mom. Aceasta initiativa doreste sa sprijine echipa nationala a Romaniei prezenta la Jocurile Olimpice de la Londra 2012 si isi propune sa promoveze dezvoltarea tinerilor prin sport. Campania va demara in aceasta primavara si va fi derulata prin mai multe canale, printre care si evenimente speciale.

Marinidis nu a spus care este bugetul acestei campanii.

La rate card, cheltuielile P&G in media se ridicau in 2010 la peste 650 milioane euro, potrivit MediaFactBook. Cifrele sunt calculate la preturile de lista, advertiserii primind de fapt discount-uri care ajung si la 90%.