”Noi oferim solutii si produse preponderent pentru sectorul rezidential si cel non-rezidential. Acest avans al economiei nu a influentat considerabil activitatea din aceste sectoare. Cifrele reflecta insa un trend pozitiv si reprezinta o veste buna pentru orice jucator din economie”, sustine managerul roman.

Produsul intern brut (PIB) al Romaniei a crescut anul trecut cu 2,5%, in serie bruta, comparativ cu anul 2010, dar T4 a consemnat o contractie, de 0,2% in serie ajustata sezonier, potrivit datelor publicate de INS.

Compania finlandeza Ruukki, cu activitati pe piata locala, a inregistrat vanzari in crestere cu 58% in T4 in raport cu perioada similara din 2010.

”Aceaste rezultate nu sunt un trend de piata, ci reflecta exclusiv capacitatea companiei de a genera cresteri, chiar si pe o piata aflata in scadere. Astfel, am inregistrat si majorari importante de cote de piata pe fiecare segment pe care suntem prezenti iar toate aceste rezultate pozitive au fost posibile si datorita investitiilor pe care le-am facut in anii trecuti in dezvoltarea de centre de productie la nivel local”, a declarat Marian Pirvu.

Desi in ultimul trimestru din 2011, PIB a inregistrat o contractie de 0,2%, T4 a avut pentru compania finlandeza o contributie importanta in cifra de afaceri.

”Este stiut faptul ca segmentul constructiilor are o sezonalitate specifica. Pentru business-ul nostru, ultimele luni din an au fost caracterizate de volume foarte mari livrate in piata, o mare parte din vanzarile companiei fiind finalizate in aceasta ultima parte a anului. In mod tranditional vanzarile din lunile septembrie, octombrie si noiembrie au o pondere crescuta in business iar anul acesta ne-a ajutat si vremea buna din ultimele luni ale lui 2011”, sustine Pirvu.

Sectorul constructiilor, afectat pe timp de iarna
Este stiut faptul ca activitatea pe piata de constructii in primele luni ale anului nu este foarte intensa, dar managerul roman este de parere ca vremea nefavorabila din ultimul timp nu a influentat in niciun fel activitatea Ruukki.

”Nimeni nu se astepta sa realizeze vanzari record in februarie. Odata cu venirea primaverii companiile recupereaza lunile ianuarie si februarie. Volumul mai mic al vanzarilor aferent lunilor de iarna comparativ cu lunile din plin sezon reprezinta o caracteristica a business-ului nostru, astfel ca planurile si estimarile noastre pe anul in curs nu au fost afectate de vreme”, a mai spus Pirvu.

Parghiile pentru revenirea economica in sectorul constructiilor
Anul 2012 nu va fi un an de revenire semnificativa pentru piata constructiilor, apreciaza managerul Ruukki.

Citeste si:

” Cred ca putem vorbi mai degraba de o stabilizare a pietei si de rezultate comparative cu 2011 la nivelul intregii industrii. In particular, referindu-ma la Ruukki, estimam o continuare a cresterilor de doua cifre din anii precedenti”, sustine Pirvu.

Pentru producatorii locali, dar si pentru economie in ansamblu, cresterea exporturilor reprezinta un factor important care poate sustine dezvoltarea.

”Noi suntem pregatiti in acest sens si vom livra produse acolo unde va exista cerere. Ruukki a investit constant in centrul de productie din Romania si avem in acest moment capacitati de productie suficient de mari pentru export. In anii trecuti aproximativ 40% din productia Ruukki Romania a plecat catre export si din acest punct de vedere speram ca partea de infrastructura sa se dezvolte cat mai mult in 2012, pentru ca livrarile sa poate fi duse la bun sfarsit cat mai rapid si mai eficient”, explica Marian Pirvu.

In ceea ce priveste materialele de constructii, transportul are o pondere importanta in pret.

”In cazul nostru, de pilda, au fost situatii in care am avut nevoie de o ambalare speeciala a produselor, diferita de ambalarea standard care se practica in reteaua noastra, pentru a face fata conditiilor de transport de la nivel local”, a declarat Pirvu.

Compania finlandeza Ruukki este una dintre cele mai mari companii producatoare si dezvoltatoare de solutii metalice la nivel mondial, prezenta in 27 de piete internationale, cu vanzari nete de 2,79 miliarde euro.

Activitatile Ruukki sunt structurate pe trei divizii: Construction, Engineering si Metals. In Romania compania este mai puternic reprezentata de prima divizie. Divizia Constructions a avut in ECE cresteri de aproape 29%. Aceasta divizie include profile metalice pentru fatade si acoperisuri, halele industriale, panouri termoizolante si structurile metalice.

Centrul de productie de la Bolintin Deal reprezinta cea mai mare investitie intr-o unitate de productie pentru divizia Ruukki Construction a grupului in afara Finlandei, tara de origine a acestuia.

Cele mai multe dintre produsele comercializate in Europa Centrala si de Est au fost produse in unitatea de la Bolintin Deal. Fabrica Ruukki din Romania a devenit hub de productie pentru grupul finlandez incepand cu anul 2009, cand au fost transferate liniile de productie din Cehia si Ungaria, fapt care a crescut capacitatea centrului de productie de la Bolintin Deal cu 20%.