Cei mai importanti producatori de materiale de constructii au raportat in 2011, pentru prima data dupa perioada de boom, cresteri sau o stagnare a vanzarilor. Un exemplu in acest sens ar fi evolutia vanzarilor producatorilor de ciment.

“Produsele livrate de Duraziv vizeaza in special proiectele de renovare, preponderente in ceea ce priveste lucrarile de constructii pe parcursul anului 2011. In aceasta linie, am reusit sa vindem vopsea de doua ori mai mult decat ne-am fi asteptat”, sustine Daniel Guzu.

2011 a fost, de asemenea, un an in care s-a construit chiar si in sectorul rezidential.

“Au fost reluate proiecte mai vechi, s-au demarate unele noi, de mici dimensiuni, de cele mai multe ori proiecte individuale. Datele statistice arata ca anul trecut raportul intre constructii noi si tranzactii imobiliare cu cladiri deja construite a fost de 2 la 1. Aceasta arata ca romanii au preferat sa-si construiasca singuri case, poate si pentru ca aceste proiecte permit o investitie in etape”, mai spune Guzu.

Compania a reusit sa depaseasca multe din estimarile privitoare la cresterea vanzarilor.

“Nu putem spune, insa, ca evolutia noastra a fost una in trend cu cea a pietelor pe care activam. Am mers cumva impotriva curentului. Nici una dintre pietele pe care suntem activi nu a inregistrat cresteri in ultimii doi ani si, cu toate acestea, cifra de afaceri Duraziv a crescut in aceasta perioada cu aproape 100%”, apreciaza managerul roman.

Pentru Duraziv, T3 este cel mai bun trimestru, insa T4 este considerabil diferit: “Vremea se raceste, iar numarul de santiere deschise se reduce dramatic. Pentru exemplificare, vanzarile din T4 sunt cu 30% mai mici comparativ cu cele din T3. Scaderea activitatii la nivelul intregii piete in ultima parte a anului este cat se poate de fireasca. Atat constructiie, cat si agricultura sunt domenii care scad ca intensitate in ceea ce priveste activitatea in aceasta perioada”, a declarat pentru wall-street.ro Daniel Guzu, proprietarul Duraziv.

Vanzari in crestere cu 17% in T4
Comparativ cu ultimul trimestru din 2010, in aceeasi perioada a anului trecut vanzarile Duraziv au crescut cu 17%.

“Am inregistrat, in mod special, o cerere crescuta pentru produsele care pot fi utilizate si la temperaturi de sub zero grade. Compania a vandut in ultimele doua luni ale anului de patru ori mai multi adezivi de iarna comparativ cu anul precedent”, sustine Guzu.

Citeste si:

Ninsorile masive, un factor important pentru activitatea in constructii
Sezonalitatea este un factor important in sectorul constructiilor.

“Activitatea din constructii este diminuata considerabil luna aceasta. Sezonalitatea caracterizeaza, desigur, acest sector. Cu toate acestea, au fost luni de iarna in care am inregistrat vanzari importante, dar nu atat de mult incat sa influenteze decisiv business-ul. In decembrie, de exemplu, vanzarile de adezivi au fost mult peste cele din anii anteriori”, apreciaza managerul roman.

Miza pe agricultura si constructii in 2012
Daca in 2011 cresterea economiei a fost influentata de domeniile agriculturii si a constructiilor, anul acesta cele doua domenii pot asigura o evolutie considerabila a economiei, explica Daniel Guzu.

“Cresterea economiei in 2011 a fost influentata de evolutia agriculturii si a constructiilor. Acestea sunt ramuri de baza in economie, detinand un procent important din PIB. Cresterile in aceste domenii pot asigura o evolutie sanatoasa a economiei in 2012”, sustine proprietarul Duraziv.

Compania detine o fabrica de adezivi si profile metalice in Popesti-Leordeni, care a suportat investitii de circa 13 milioane de euro pana in prezent, cu o capacitate anuala de productie de 200.000 de tone de adezivi si 12.000 de tone de profile metalice.

Cei mai importanti competitori ai Duraziv pe segmentul de adezivi sunt AdePlat, Baumit, Baumix, Saint-Gobain Weber, Euro MGA sau Mapei.

Foto: duraziv.ro