Nazare s-a intalnit la Bruxelles cu Joaquin Almunia, vicepresedintele Comisiei Europene si comisar european responsabil de concurenta, printre temele de discutie figurand si privatizarea CFR Marfa.

"Privatizarea CFR Marfa este necesara pentru a oferi acestei companii o sansa de salvare, avand in vedere nivelul arieratelor din 2007 incoace. In 2010 si 2011, datorita planului de restructurare si eficientizare a companiei am reusit sa reducem semnificativ pierderile si sa asiguram CFR Marfa o sansa la supravietuire. Dar numai printr-o injectie de capital substantiala rezultata in urma privatizarii pachetului majoritar de 51% din actiuni vom putea face din CFR Marfa o companie rentabila", a declarat ministrul Transporturilor.

El a adaugat ca pana la finele lunii aprilie vor fi incheiate procedurile de atribuire a contractului de consultanta pentru privatizare, mentionand ca au fost depuse noua oferte in etapa de depunere a expresiilor de interes, iar pana la sfarsitul acestui an va fi finalizat procesul de vanzare a pachetului majoritar de actiuni.

Potrivit datelor financiare preliminare ale CFR Marfa cuprinse in proiectul de buget pe 2012, operatorul a inregistrat anul trecut pierderi de 133,5 milioane lei, mai mari cu 67,9% fata de nivelul aprobat de Guvern prin bugetul de venituri si cheltuieli al companiei, de 79,5 milioane lei.

Ultimul an cand CFR Marfa a inregistrat profit a fost in 2007, cu un castig de 6,12 milioane lei, in scadere cu 85,7% fata de anul precedent, potrivit datelor Ministerului Finantelor. Operatorul de transport feroviar a inregistrat pierderi de 169,44 milioane lei in 2008, de 341,95 milioane lei in 2009 si de 535,26 milioane lei in 2010.

Citeste si:

Compania a incheiat anul trecut cu datorii de 1,25 miliarde lei, cu 200 milioane lei mai putin fata de anul precedent, si estimeaza pentru acest an o crestere de 4%, la 1,3 miliarde lei.

In scrisoarea de intentie semnata de Guvern si FMI in luna septembrie a anului trecut, CFR Marfa era inclusa in grupul primelor noua companii pentru care va fi angajat un manager privat, cu perspectiva vanzarii doar a unui pachet de 20% din actiuni.

Cateva saptamani mai tarziu, CSAT a decis vanzare a peste 50% din actiuni, presedintele Traian Basescu afirmand ca CFR Marfa a fost "profund capusata" prin serviciile care i s-au prestat si ca singura metoda de diminuare a vulnerabilitatii companiilor de stat este privatizarea.

Ulterior, in luna decembrie, Guvernul si FMI au convenit ca CFR Marfa sa fie scoasa de pe lista companiilor cu management privat si vanduta unui investitor strategic, intr-un proces care sa fie incheiat pana la sfarsitul lunii octombrie si in care sa poata fi implicate BERD si IFC, divizia
de investitii a Bancii Mondiale.

CFR Marfa a ocupat in 2010 locul 10 in Europa din punct de vedere al volumului de marfuri
transportate, cu 31 milioane tone, si avea la finele anului trecut aproximativ 8.300 de salariati.