Compania Duraziv a reusit ca in doi ani sa-si dubleze valoarea cifrei de afaceri ca urmare a lansarii mai multor produse noi. La sfarsitul anului 2009 compania raporta vanzari totale de 9 milioane de euro. In 2010, business-ul a crescut cu 50% pana la 13,5 milioane de euro. In acest moment valoarea totala a veniturilor este de 18 milioane de euro.

Pentru 2012, compania isi propune o crestere a business-ului de doua cifre, urmand a fi depasit pragul de 20 de milioane de euro. Vanzarile de vopsele au fost duble fata de cat se astepta compania initial. La sfarsitul anului aceasta divizie a totalizat venituri de 2 milioane de euro, respectiv 11,5% din business.

„Divizia de vopsele a crescut business-ul considerabil. Am reusit de asemenea sa vindem foarte bine adezivi atat in primele doua luni din 2011, cat si la sfarsitul anului”, declara Daniel Guzu, proprietar Duraziv. „Acestea sunt in mod traditional luni cu vanzari modeste, dar nu a fost deloc cazul la noi. Am fost ajutati mult si de linia de produse speciale aplicabile si la temperaturi de inghet”, adauga Daniel Guzu.

„Cresterea diviziei de vopsele mi-a confirmat ca in aceasta piata nu s-au schimbat multe lucruri. Daca reusesti sa aduci un element de noutate care sa raspunda unor nevoi concrete din piata poti vinde chiar si atunci cand piata e pe minus”, declara proprietarul Duraziv.

Daniel Guzu are o experienta vasta pe piata de vopseluri fiind fondatorul producatorului de vopsele Fabryo, companie din actionariatul careia a iesit in 2009 in urma unei tranzactii cu fondul de investitii Oresa Ventures. Anul 2010 a marcat revenirea sa in aceasta piata prin lansarea unei noi linii de vopsele.

Vanzarile nu au fost unele semnificative, linia fiind data in functiune in a doua parte a anului. Anul trecut a fost propriu-zis primul an integral de activitate pe acest segment. Initial compania si-a bugetat vanzari pe acest segment de un milion de euro, insa reactia pietei a fost una surpinzatoare.

Citeste si:

„Am beneficiat de aportul echipei de cercetare care a creat in urma cu un an un liant pentru adezivi, Kauciucul, bine primit in piata. Acesta a fost utilizat si in productia unora dintre vopsele, crescand calitatile mecanice ale paroduselor”, adauga Daniel Guzu. Cea mai mare inovatie a constat in lansarea vopselei Duraziv fara Miros, primul produs de pe segmentul industrial din Romania care a primit dreptul de a utiliza eticheta ecologica.

Duraziv isi propune cresteri sustinute ale diviziei de vopsele, anul acesta demarand cu un proiecte de extindere a liniei de vopsele lavabile. „Ne dorim ca vopselele sa detina o treime din totalul business-ului si in acest fel sa ne dezvoltam echilibrat, consolidandu-ne astfel prezenta in piata ca distribuitor de sisteme”, spune Daniel Guzu.

Pe segmentul de adezivi cresterea valorica a fost de 35%, insa ca volum s-a inregistrat un avans de 40%. Adezivii reprezinta o treime din vanzarile totale ale companiei.

Compania Duraziv este activa pe trei segmente de baza activitatea companiei fiind structurata pe trei divizii: profile metalice, adezivi – pe acest segment compania este unul din principalii cinci jucatori si vopsele.

Duraziv este o companie activa pe piata de materiale de constructii inca din anul 2003, cand a fost infiintata sub denumirea initiala de Bau Profil de catre antreprenorii Daniel si Irina Guzu. Compania produce materiale de constructii din categoria adezivi, profile metalice, vopsele, produse pentru finisari interioare si exterioare, sisteme complete de termoizolare si hidroizolare.

Divizia producatoare de adezivi s-a lansat in urma unei investitii de peste 8,5 mil. euro intr-o fabrica moderna, cu o capacitate de productie de 200.000 de tone pe an, situata in Popesti Leordeni. Fabrica este dotata si cu un laborator propriu, echipat la standarde europene, unde sunt testate toate produsele. In 2011 compania a raportat o cifra de afaceri de 18 milioane de euro, in crestere cu 34% comparativ cu anul precedent.