Quayle a spus ca in ultimii 3 ani reducerile de costuri din Romania au insemnat cateva milioane de euro si au cuprins inclusiv inchiderea fabricii din Hateg, care a si fost vanduta la finalul anului trecut. Despre aceasta vanzare, oficialii companiei nu au dat detalii, spunand doar ca pretul a fost unul care a multumit ambele parti.

Heineken mai are doua active aflate la vanzare: fosta fabrica de bere Grivita din Bucuresti si fosta fabrica din Arad. Pentru Arad compania nu are niciun potential cumparator, insa pentru terenul din Grivita este in negocieri avansate, in prezent cumparatorul, un dezvoltator imobiliar, fiind in proces de due-dilligence. Oficialii Heineken au spus ca spera ca tranzactia sa se incheie pana la finalul anului, dar nu au dorit sa faca public nici numele potentialului cumparator, nici pretul posibil de vanzare. Potrivit documentatiei de PUZ pentru acest teren ar urma sa se construiasca trei cladiri de 20 de etaje.

„Noi nu am avut un pret cerut. Am analizat ofertele primite. Au fost multi dezvoltatori care au venit sa intrebe, probabil toti dezvoltatorii din tara”, spune Quayle zambind.

Ce face Heineken cu banii? Banii sunt utilizati pentru targhetul de cash-flow si investitii.

Cum arata reducerile de costuri

In ceea ce priveste masurile de reducere de costuri pe care urmeaza sa le ia in viitor, directorul financiar al companiei spune ca nu sunt planuri de disponibilizari sau inchideri de fabrici ci vor incerca sa taie cate putin de unde se poate.

Rugat de wall-street.ro sa dea un exemplu legat de o masura deja luata pentru a reduce costurile in acest an, Quayle spune ca „ de curand, s-a interzis printatul color in companie”. Acesta a adaugat ca anul trecut s-a mai luat o masura care a vizat printatul, acum in companie pentru a printa trebuie sa mergi cu badge-ul la imprimanta ca aceasta sa porneasca. „Inainte erau langa imprimanta teacuri de foi pe care nimeni nu le mai ridica, dar totusi le printau, asa oricine are nevoie trebuie sa se deplaseze pana acolo”, spune Quayle.

Dincolo de aceste reduceri de costuri prin managerierea mai buna a resurselor din birou, Quayle spune ca s-au uitat mult la reducerile de cost pe produse atunci cand acestea nu aveau valoare pentru consumator, spre exemplu realizand etichete mai mici pentru spatele sticlelor. „Nimeni nu citeste care sunt ingredientele unei beri, asa ca se pot face etichete mai mici si care pot fi dintr-o hartie simpla, nu neaparat poleita ca cea de pe eticheta din fata”, mai explica Quayle, cel care a prezentat rezultatele financiare pe 2011 ale companiei, ca urmare a faptului ca de circa 3 luni Heineken Romania nu mai are director general.

Cine ar putea sa fie noul director general

Citeste si:

Jan Derck van Karnebeek, fostul director general al Heineken Romania a fost numit presedinte al grupului pe Europa Centrala si de Est in toamna anului trecut, acesta plecand din Romania din decembrie.

Directorul financiar al companiei spune ca din cunostiintele sale acum au loc interviuri pentru aducerea unui nou GM pe Romania. „In general politica companiei presupune promovarea din interiorul companiei pentru aceste pozitii. Astfel, noul director general ar putea fi seful unei companii a grupului de pe o piata mai mica, spre exemplu”, a spus Quayle pentru Wall-Street, adaugand ca functia va fi ocupata cat de curand.

Cum s-a dezvoltat Heineken Romania in ultimii ani?

O schimbare importanta in zona de marketing, cu un impact si asupra cresterilor din 2011, a fost inclinarea balantei pe zona de trade marketing in ultimii ani. Astfel daca inainte de 2009 ponderea trade marketing-publicitate era de 50%-50%, in anii crizei zona de trade marketing a acoperit circa doua treimi din buget, practic focusul companiei fiind cat mai multe localuri care sa aiba insemnele si sa vanda produsele companiei.

„Am mers pe mai putine reclame, dar mai multe umbrele si mese cu brandurile companiei. Am cheltuit pe marketing mai mult, in ultimii 5 ani cheltuielile s-au dublat. Nu am taiat niciodata bugetele destinate promovarii. Este usor sa scazi costurile in aceste zone, insa noi de cand a venit criza am hotarat sa crestem aceste bugete. Am luat o decizie curajoasa, sa investim in marketing si s-a dovedit ca a fost decizia buna”, a explicat Quayle.

Quayle a spus insa ca in acest an ponderea bugetelor va fi din nou impartite egal intre publicitate destinata consumatorului si trade marketing, precizand ca este important de asemenea sa starnesti interesul clientilor.

Orientarea spre trade-marketing din anii trecuti a determinat si o crestere a fortei de vanzari, acum firma avand circa 300 de agenti de vanzari. „Anul acesta am angajat 20 de persoane noi pe vanzari”, mai spune Quayle.

Heineken Romania a inregistrat anul trecut o crestere de 7,5% in volum si 11,5% ca cifra de afaceri neta. Aflati mai multe despre evolutia afacerilor din materialul Pet-ul Bucegi de 2,5l, "vedeta" vanzarilor Heineken.

PET-ul Bucegi de 2,5l, ,,vedeta" vanzarilor Heineken pe timp de vara

PET-ul Bucegi de 2,5l, ,,vedeta" vanzarilor Heineken pe timp de vara