"Am primit aprobarea sa exportam produse din carne de porc din Romania in alte state ale Uniunii Europene. In consecinta, ne asteptam si la imbunatatirea rezultatelor operatiunlor pe segmentul carnii in Romania pentru actualul an fiscal (care se incheie in aprilie, n.r.) dar si pentru anul fiscal 2013", se arata intr-un raport al grupului american.

Vanzarile in Romania s-au situat la 147,2 milioane de dolari in primele noua luni din anul fiscal 2011, scrie Mediafax.

Profitul operational a coborat cu 68% in primele noua luni din anul fiscal 2012, de la 8,5 milioane de dolari in perioada similara a anului fiscal 2011 la 2,7 milioane de dolari. Subventiile de la stat au contribuit la profitul operational din Romania cu 3,9 milioane de dolari in anul fiscal 2012.

Directorul general al grupului, Larry Pope, a declarat in decembrie, ca profitul anual al Smithfield Romania poate creste cu 20 milioane de dolari datorita deciziei Comisiei Europene de a permite Romaniei sa exporte de la 1 ianuarie 2012 carne de porc. Directorul financiar al grupului american, Bo Manly, a explicat ca decizia CE va ajuta Smithfield Romania pe doua fronturi - exportul catre piete precum Europa si Asia, dar si cresterea vanzarilor catre procesatorii romani de carne, care pana acum nu puteau exporta produse obtinute din carne de porc de provenienta locala.

Din cauza problemelor cu pesta porcina, CE a interzis din 2003 exporturile Romaniei de carne de porc si produse din carne de porc de provenienta romaneasca. Acestea au fost reluate la inceputul acestui an, dupa o decizie pozitiva a CE.

Citeste si:

In trimestrul al treilea al anului fiscal 2012, noiembrie-ianuarie, vanzarile grupului american au urcat cu 24% in Romania, de la 49,2 milioane de dolari in anul anterior la 61,2 milioane de dolari.

Profitul operational a urcat in aceasta perioada de peste doua ori, de la 3,1 milioane de dolari la 7,4 milioane de dolari.

La nivel de grup, profitul a coborat de la 422,6 milioane de dolari in primele noua luni ale anului fiscal 2011 la 282 milioane de dolari in acest an fiscal. In schimb,vanzarile au crescut de la 9,1 miliarde de dolari la 9,9 miliarde de dolari.

Grupul a intrat pe piata romaneasca in 2004, cand a achizitionat firmele Agrotorvis si Comtim Grup. Compania a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distributie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucuresti, precum si un pachet de 50% la Depozitul Frigorifer din Tulcea.