„Pentru 2012 estimam o majorare cu 20 de procente a business-ului, pana la 16,2 milioane de euro, de la 13,5 milioane de euro in 2011, in conditiile in care situatia economica actuala va ramane cel putin stabila sau va avea o usoara imbunatatire. Evolutia pozitiva a business-ului va fi influentata de continuarea investitiilor publice in infrastructura si urbanism”, a declarat Sebastian Bobu, director executiv Symmetrica.

Potrivit declaratiilor sale, compania a raportat in 2011 o crestere cu 93% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul precedent cand business-ul a ajuns la aproximativ 7 milioane de euro. Acest avans a fost sustinut de intensificarea prezentei Symmetrica in zona de sud a tarii, fapt ce a atras o mai mare flexibilitate a distributiei si o crestere a numarului de clienti.

De asemenea, reprezentantul companiei a subliniat ca in acest an Symmetrica mizeaza pe o crestere cu 15% a volumului de pavele si borduri produse datorita investitiilor in noi fabrici.

„In 2011 am ridicat capacitatea de productie cu 60%, de la 5.000 mp, in 2010, la 8.000 mp datorita deschiderii unei noi unitati de productie la Bolintin Vale, in apropiere de Bucuresti. Aceasta este cea de-a treia fabrica a Symmetrica, alaturi de facilitatile de la Veresti (Suceava) si Podul Iloaiei (Iasi)”, a mai adaugat Sebastian Bobu.

Piata de profil a stagnat in 2011

In ceea ce priveste piata locala de pavele si borduri, reprezentantul Symmetrica estimeaza ca in 2011 aceasta s-a mentinut la acelasi nivel ca si in anul precedent, atingand o valoare de circa 70 de milioane de euro.

„Cresterea cererii pe proiecte medii si mari a crescut in 2011 cu 4%, insa pretul mediu pe metrul patrat a scazut usor. Astfel, s-a ajuns la o mentinere a valorii totale a pietei”, a mai afimat Sebastian Bobu.

Citeste si:

Acesta a mai adaugat ca in 2011 piata autohotona de profil a ajuns la un volum de 12,5 milioane de metri patrati, fata de 12 milioane de metri patrati in 2010.

In contextul anului electoral curent si al continuarii proiectelor cu fonduri externe, compania mizeaza pe un usor avans al pietei, de 5%, la o valoare de 73,5 milioane de euro si un volum de 13 milioane de metri patrati. Astfel, Symmetrica va atinge in acest an o cota de piata de 22%, dupa ce in 2011 a controlat 19% din piata.

Planurile Symmetrica pentru acest an vizeaza extinderea in tot mai multe zone ale tarii devenind astfel cel mai accesibil producator de pavele si borduri vibropresate din Romania.

Principalii competitori ai Symmetrica pe piata locala sunt Semmelrock Stein+Design, Elis Pavaje si Serpocom.