Cu toate acestea, cea mai mare pondere a adezivilor pentru termoizolare vanduti in piata in 2011 a vizat proiectele individuale. Adezivii pentru acest tip de lucrari de termoizolare reprezinta procentual aproximativ 15% din valoarea totala a tuturor materialelor utilizate.

„Lucrarile de reabilitare termica nu au influentat decisiv pana acum piata de adezivi de termoizolare. Cea mai mare pondere a vanzarilor s-au adresat constructiilor noi sau proiectelor de reamenajare individuale”, declara Gabriel Constantin, corporate manager, in cadrul Duraziv.

Vanzarile de adezivi pentru polistiren au o influenta notabila din partea programului guvernamental.

„In ceea ce priveste vanzarile de adezivi de polistiren din piata se poate remarca o oarecare influenta notabila venita din partea acestui program. Insa, daca luam piata de adezivi si mortare uscate in ansamblu, remarcam ca vanzarile spre aceste proiecte au o pondere mai mica de 5%”, explica Gabriel Constantin.

Anunturile din partea primariilor de sector din Bucuresti promit insa o schimbare radicala a acestei situatii. Potrivit datelor colectate de Duraziv, in urma anunturilor din partea acestor primarii, pentru reabilitarea termica a cladirilor din Bucuresti urmeaza a fi alocate, in viitorul apropiat, fonduri totale egale cu suma totala investita pana acum in ultimii trei ani la nivel de tara.

In ultimii trei ani de criza, la nivel national, au fost reabilitate circa 1.662 de blocuri. Statul a alocat 200 de milioane de euro in acest sens. Valorile totale ale lucarilor de reabilitare au fost insa, de circa 600 de milioane de euro, bani proveniti in cele mai multe cazuri din fonduri UE si BEI, potrivit datelor Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.

Citeste si:

Primariile de sector din Bucuresti au anuntat pana acum ca doresc ca in urmatorii trei ani sa reabiliteze peste 1.000 de blocuri. In acest sens, au fost anuntate bugete disponibile de aproximativ 500 milioane euro. Cele mai multe lucrari ar urma sa fie executate in 2012. Aceste date sunt total diferite de ce s-a intamplat pana acum. In ultimii 3 ani, in Bucuresti au fost executate lucrari de reabilitare termica prin intermediul programului national pentru circa 500 de blocuri, circa o treime din totalul pe tara.

„Luand in calcul acest buget de 500 de milioane de euro anuntat deja si destinat reabilitarii termice a blocurilor din Capitala, putem concluziona ca aproximativ 200 de milioane de euro vor fi alocati achizitiei de materiale de constructii”, detaliaza Gabriel Constantin. Restul fondurilor vor fi alocate pentru manopera si pentru tamplaria termoizolanta. „Aceste sume reprezinta doar contributia Primariilor de sector, care in majoritatea cazurilor s-au oferit sa preia si cheltuielile locatarilor”, spune Gabriel Constantin.

Costurile pentru achizitia de adezivi pentru termiozolare reprezinta in medie o pondere de 15% din totalul sumelor alocate pentru achizitia de materiale de constructii in cadrul acestor lucrari.
„Aceste proiecte necesita adezivi de termoizolatie in valoare de circa 45 de milioane de euro”, precizeaza Gabriel Constantin.

In 2011 vanzarile totale de adezivi de acest tip au totalizat circa 62 de milioane de euro, in usoara crestere fata de anul anterior. Din aceasta suma doar 11,2 milioane de euro au reprezentat anul trecut vanzari catre proiectele de reabilitare din cadrul programului national.

Duraziv a inregistrat anul trecut cresteri ale vanzarilor de adezivi de circa 35%, usor peste media de crestere la nivel de companie. Adezivii de termoizolare au reprezentant principalele produse comercializate din cadrul acestei divizii. Duraziv a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 18 milioane de euro, in crestere cu 34% fata de anul anterior.