„M-am extras din activitatea de zi cu zi a companiei pentru a-mi indeplini obligatiile corporatiste. Compania are nevoie acum de cineva care sa conduca in mod corporatist operatiunile de extindere. Suntem in discutii cu investitori, avem in vedere mai multe proiecte a caror pregatire se incheie in perioada urmatoare”, a precizat, pentru SFin, Dan Ostahie .

Altex, liderul pietei de electronice, electrocasnice, IT&C si multimedia, pregateste cateva miscari strategice in aceasta perioada, iar presedintele grupului se ocupa indeaproape de fiecare pas. El si-a pastrat biroul si vine in continuare in sediul gazduit de World Trade Center, insa i-a transferat responsabilitatile conducerii executive lui Adrian Urda, directorul de operatiuni al companiei. Acesta s-a alaturat grupului in 1995, ca director de magazin in Craiova. A fost apoi responsabil cu dezvoltarea retelei in zona de vest a tarii, dupa care a preluat gradual responsabilitatea pentru partea operationala a companiei.

Media Galaxy iese peste granite

Prin retelele de magazine Altex Megastore si Media Galaxy, grupul Altex a castigat, anul trecut, o cota de 30% dintr-o piata estimata de specialisti la circa 850 de milioane de euro. „Am incheiat anul 2005 in pozitia de lider al pietei de electronice, electrocasnice, IT&C si multimedia, cu o cifra de afaceri de 275 milioane de euro si un profit cu 10% mai mare decat in 2004”, a precizat, pentru SFin, Adrian Urda. „De fapt, putem spune ca pe aceasta piata Altex detine locurile 1 si 2, intrucat ceilalti competitori au incheiat cu rezultate ce se reflecta in cote de piata de cel putin doua ori mai mici decat noi”, sustine directorul de operatiuni al Altex. Pentru 2006 nu au fost comunicate tintele financiare urmarite de Altex, insa exista premisele unei cresteri chiar si in conditiile in care apetitul romanilor pentru electrocasnice noi s-a mai domolit.

„Piata va creste in continuare si in 2006, dar liniar si nu atat de spectaculos cum a facut pana acum. Noi am pregatit bugetul, dar vrem sa vedem cum evolueaza vanzarile in martie si aprilie, apoi vom anunta oficial cifrele pentru acest an”, a precizat Adrian Urda. Cert este ca extinderea pe piata romaneasca va continua cu inca 5 magazine dezvoltate pe conceptul Media Galaxy si alte cel putin 20 de magazine Altex Megastore, oficialul Altex estimand investitii de aproximativ 25 de milioane de euro.

In 2005, grupul Altex s-a imbogatit cu 26 de magazine Al-tex Megastore si patru electrocomplexuri Media Galaxy, reteaua de magazine Altex insumand, la sfarsitul anului, o suprafata de peste 60.000 metri patrati. Anul acesta, grupul va face prima miscare peste hotare, pregatindu-se sa exporte conceptul Media Galaxy in Bulgaria si Serbia. „Vom intra direct, nu printr-un jucator local”, arata Adrian Urda. Oficialii grupului au colindat Europa si au observat cu atentie toate modelele de succes din Italia, Franta, Germania si Austria. „Am studiat afacerile unor lideri de pe acest segment si pot spune ca Media Galaxy a fost creat si se va dezvolta ca un concept international”, sustine Adrian Urda.

Citeste si:

O felie si mai mare

Piata de profil este impartita intre companiile cu activitate locala, firmele de anvergura regionala si jucatorii internationali, reprezentati prin lanturile Carrefour, Metro, Cora etc. „Retelele nationale controleaza intre 50-60% din piata, jucatorii locali isi impart cel mult 20 de procente, iar lanturile internationale au o cota de 20-25%”, explica directorul Altex. Pe aceasta piata puternic concurentiala, firmele Flanco - locul intai pe piata retail-ului de electronice si electrocasnice in 2003, pe locul trei in acest moment, in opinia analistilor - si Flamingo, distribuitor si retailer de echipamente IT, si-au anuntat fuziunea. Dupa ce Flamingo va ingloba Flanco, ar putea deveni un adversar redutabil pentru Altex, in conditiile in care responsabilii noii entitati si-au anuntat intentia de a deschide magazine pe suprafete mari, concurand conceptul Media Galaxy.

Vanzarile companiei astfel create ar putea atinge 200 de milioane de euro, inca departe de cifrele anuntate de Altex. „Fuziunea lor nu ne afecteaza. Noi suntem trendsetter-i si, in timp ce altii cauta solutii pentru a tine pasul cu noi, isi unesc ideile si conceptele, Altex este pe drumul celalalt, in care isi cristalizeaza optiunile, isi separa foarte clar cele doua concepte: Altex si Media Galaxy. In viitorul apropiat nu vedem o amenintare directa din aceasta fuziune. Suntem lideri de piata. Noi actionam, nu reactionam”, afirma Adrian Urda.

In momentul de fata, Altex are cheltuieli lunare cu salariile de circa 1,5 milioane de euro. „Avem aproximativ 2.500 de angajati cu venituri brute de 600 de euro si niciodata nu au existat emotii in zilele de plata. Vom face in continuare angajari si este posibil ca, la sfarsitul anului, sa depasim cifra de 3.000 de salariati”, a conchis directorul de operatiuni.
Ideea listarii pe piata de capital nu a fost imbratisata de responsabilii Altex. „Nu ne intereseaza Bursa. Am avut in vedere aceasta optiune atunci cand s-au analizat toate variantele de sustinere a cresterii, alaturi de fonduri de investitii si investitori strategici, insa am ajuns la concluzia ca solutia pietei de capital nu ne ajuta foarte mult in acest moment”.

Adrian Urda crede ca in urmatorii trei ani compania isi va majora cota de piata. „Urmarim sa acoperim circa 35-40 % din piata, aceasta cota urmand a ne mentine in pozitia detasata de lider. Peste trei ani mai vad si o retea de magazine Media Galaxy foarte bine pusa la punct, dezvoltata in mai toate orasele cu peste 50.000 de locuitori. Vom fi prezenti, cu siguranta, in Bulgaria si Serbia si nu exclud un parteneriat cu o alta companie”, a concluzionat directorul de operatiuni al Altex.