„Pentru 2012 estimam o majorare usoara a business-ului, cu circa 10%, de pana la 3 milioane de euro, comparativ cu anul precedent, cand am atins o cifra de afaceri de 2,7 milioane de euro.

Previziunile optimiste sunt sustinute de interesul tot mai mare pe care romanii il arata fata de conceptele inedite pentru baie si bucatarie”, a declarat Camelia Olesen, director executiv Kuma Romania.

Un impact pozitiv in business-ul Kuma Romania il va avea si lansarea exporturilor catre noi piete precum Olanda, Franta, Ungaria si Bulgaria.

„80% dintre produsele realizate in fabrica din Romania merg la export pe pietele nordice, Danemarca, Suedia si Norvegia, in timp ce doar 20% sunt vandute pe piata locala. In urma unei analize si negocieri ce au durat 3 ani, am decis ca din 2012 sa lansam exporturile si in Olanda, Franta, Ungaria si Bulgaria, adresandu-ne cu precadere pietei de proiecte”, a subliniat Camelia Olesen.

Potrivit afirmatiilor sale, in primii doi ani de prezenta pe piata locala compania exporta intreaga productie catre dealerii scandinavi, pentru ca din anul 2000 sa se concentreze si pe cresterea pietei locale.

In ceea ce priveste vanzarile companiei pe piata autohtona, reprezentantul companiei a declarat ca 65% se indreapta catre proiecte rezidentiale, hoteliere, sedii de birouri, spatii comerciale si de utilitate publica (stadioane, aeroporturi, etc), in timp ce restul de 35% sunt directionate catre clientii finali.

Acestia sunt persoane cu venituri medii si peste medie, care inteleg necesitatea de a avea o baie moderna, cu un design inedit. Potrivit estimarilor Kuma, romanii achizitioneaza astfel de produse pentru a le monta intr-un imobil nou construit sau intr-o casa proaspat renovata.

Citeste si:

„Printre clientii Kuma se numara si posesorii de apartamente vechi, renovate, care doresc o schimbare de design”, a mai spus Camelia Olesen.

Conform reprezentantului companiei, planurile pentru acest an includ si investitii in dezvoltarea de produse cu design nou, cu materiale si tehnologii noi, dar si in dezvoltarea personala a celor 65 de angajati.

Kuma Romania este specializata in productia de lavoare bai pentru proiecte rezidentiale, comerciale, hoteliere, de birouri si de utilitate publica, blaturi de bucatarii in suprafata continua cu chiuveta din materiale compozite, in concept cu piese de mobilier exclusiviste, scandinave, glafuri de ferestre si balcoane, mese de bar/restaurant, food & beverage tops, receptii pentru hoteluri, concepte SPA si mobilier modular marca Nordline pentru bai si bucatarii.

Kuma Romania este o companie romano-daneza lansata pe piata locala in 1998. Aceasta a inaugurat prima linie de productie la Campina in 1998, pentru ca in 2006 sa se mute in Banesti odata cu finalizarea primei investitii de tip greenfield in valoare de peste 2 milioane de euro.

La intrarea pe piata locala, cifra de afaceri a firmei Kuma Romania era de 50.000 de dolari, ajungand in 2011 la 2,8 milioane de euro (3,8 milioane de dolari).

Printre principalele proiecte in cadrul carora Kuma s-a implicat se numara lanturi hoteliere de 4 si 5 stele (Continental, Ibis, Ramada, Golden Tulip), mall-uri (Baneasa Shopping Center, Sun Plaza, complexe rezidentiale si de birouri (Willbroke, Glass House, Uppground Town), stadioane (CFR Cluj, Arena Nationala), terminalul nou din cadrul Aeroportului Otopeni etc.