„Pe de o parte ne bucuram ca am reusit sa nu mai avem inca un an de scaderi si piata s-a stabilizat, iar pe de alta parte volumul este inca mult redus fata de varful din 2008, cand s-a ridicat la 20 milioane hl”, spune Bratu.

Despre 2012, Bratu spune ca, avand in vedere rezultatele de pana acum, si acest an va fi unul al stabilitatii.

In acest an, trendul cresterii ponderii PET-ului in total a continuat, acest tip de ambalaj depasind 50% din volumul vandut. Totusi, ponderea PET-ului si-a incetinit cresterea fata de acum cativa ani, la 2%.

„Situatia pe ambalaje va fi de acum incolo aproximativ aceeasi, presupunand ca situatia economica nu se va schimba dramatic”, mai spune Bratu.

Pe o piata stabila, jucatorii din domeniu au realizat investitii mai mari in 2011, comparativ cu 2010.

Citeste si:

Potrivit datelor asociatiei, investitiile au fost de 61 milioane euro, cu 10 milioane de euro mai mult decat in 2010. Asociatia Berarii Romaniei au mentionat ca 99% din berea consumata in Romania este produsa pe plan local, iar contributia la bugetul de stat ale membrilor asociatiei a ajuns la 272 milioene euro, in crestere cu 2 milioane euro, fata de 2010.

Din asociatia fac parte Bergenbier, Heineken, Romaqua, Ursus Breweries si United Romanian Breweries. Din acest an, asociatiei i s-a alaturat si o microberarie, Clinica de Bere din Timisoara.

Potrivit unui studiu Ernst&Young, cererea de bunuri si servicii generata de industria berii, cum ar fi transport, agricultura, media sau producatori de ambalaje, a atins in 2010 , 331 milioane euro, fata de 294 milioane euro in 2008.

Numarul de locuri de munca au scazut insa in 2010 la 76.000 (directe si indirecte), fata de 94.000 in 2008. Contributiile la stat au fost in 2010 de 651 milioane de euro(productie si domenii conexe), in scadere de la 680 mil. euro in 2008.

Piata berii in cifre

Consumul de bere a stagnat. PET-ul ramane preferatul romanilor

Consumul de bere a stagnat. PET-ul ramane preferatul romanilor