Nascut in "patria vinului", Franta, in regiunea Bordeaux, Pierre-Olivier Bergeron este in prezent "vocea" Berarilor Europei.

Wall-Street.ro: Romania si Bulgaria sunt doua piete in care in ultimii ani ambalajul PET a prins aripi, ajungand pe plan local sa depaseasca 50% din volumele vandute. Care este situatia pe plan european?
Pierre-Olivier Bergeron: Nu am date exacte, dar in alte tari procentul nu este atat de mare. Romania este o piata interesanta si un test pentru berari, care au investit in PET, tehnologie care a fost intr-o evolutie constanta si care probabil va continua sa evolueaza astfel incat intr-o decada vom vedea noi forme de ambalare, mai concentrate pe protectia mediului. Cred ca pe viitor ambalajul PET va evolua si pe alte piete. Ceea ce gasesc interesant la acest ambalaj este disponibilitatea consumatorului de a imparti produsul

WS: Se va ajunge si pe pietele din vest la procentaje atat de mari ca in Romania?
Pierre-Olivier Bergeron: Cu siguranta nu, va evolua, insa nu la acest nivel. Dar acest ambalaj a inregistrat o evolutie si in Europa de vest. Spre exemplu in Olanda am vazut bere la PET, acum cativa ani nu exista.

WS: Spuneati de disponibilitatea de a imparti produsul. Pe piata locala au aparut si berile la sticla la dimensiuni mai mari, de 0,75. Produse prezente deja extern…Este varianta mai mare la sticla, o aducere in HoReCa a PET-ului din retail?
Pierre-Olivier Bergeron: Este acelasi principiu al impartirii. In copilarie am vazut in Franta sticle de bere la un litru, acum nu mai sunt.

WS: Cum este piata berii in Franta, cunoscuta ca fiind patria vinului?
Pierre-Olivier Bergeron:
In copilaria mea, bere se facea doar in zonele de est si de nord, restul erau destinate exclusiv vinului. Azi situatia s-a schimbat, se fac berarii si in zone dedicate vinulului.

WS: Se bea mai multa bere in Franta?
Pierre-Olivier Bergeron: Volumul total este inca destul de jos, dar asta se intampla in general cu consumul de alcool. Acum cativa ani spre exemplu exista traditia celor cateva de pahare de vin baute de francezi la pranz, acum a disparut.

Citeste si:

WS: De ce?
Pierre-Olivier Bergeron: Noua generatie alte obiceiuri, nu mai consuma bauturi alcoolice, le degusta, incearca produse diferite. Interesul celor de 25-35 de ani este pentru “experienta gustului”.Pe langa aceasta schimbare de obiceiuri, situatia este determinata si de legislatia mult mai stricta legata de consumul de alcool la volan.

WS: Care sunt tendintele pe pietele mature europene?
Pierre-Olivier Bergeron: Tendinta principala este consumul mult mai mic decat acum cateva zeci de ani. Se bea din ce in ce mai putin alcool. Exista o combinatie de motive, de la legislatia mult mai stricta, la stilul de viata, oamenii au mai putin timp, mananca repede si pe drum, s-au dezobisnuit de savurarea unui pahar de vin sau de bere la masa. De asemenea, structura cheltuielilor se schimba, pastreaza mai multi bani pentru gadget-uri sau vacante si mai putini pentru domeniul alimentar.

WS: Imi puteti da cateva exemple de state unde se intampla asta?
Pierre-Olivier Bergeron: Germania, Franta…O schimbare a acestui trend ar putea veni din zona slow-food care castiga teren. Astfel, poate oamenii isi vor recastiga pofta de o masa buna insotita de un pahar de vin sau bere.

WS: Ce estimari aveti pentru acest an pentru piata europeana a berii?
Pierre-Olivier Bergeron: Stabilitate, vedem iesirea din tunel si simtim ca ceea ce a fost mai greu a trecut.

WS: Cum evolueaza numarul de branduri de pe piata?
Pierre-Olivier Bergeron: Sunt din ce in ce mai multe branduri, in special ca urmare a microberariilor, iar acest segment consider ca se va dezvolta din ce in ce mai mult si in Romania in urmatoarea decada.