Investitorul a realizat deja o infuzie de capital in valoare de peste 5 milioane euro pentru plata datoriilor companiei. In plus, se realizeaza investitii pentru modernizarea echipamentelor de productie, a tehnologiilor si sistemului informational.

Investitiile sunt in derulare, pana in prezent s-a implementat sistemul informatic.

Cum a venit ideea acestei tranzactii? Krenzia, co-fondatorul Alka povesteste ca prietenia cu Shachar Shaine este nucleul partneriatului, ideea unui venture venind dupa ce Alka a vandut divizia de seminte, ceea ce a diminuat “volumul de munca” pentru omul din spatele firmei din FMCG, iar Shaine si-a incheiat mandatul de CEO al URBB si era in cautarea unei noi provocari.

“La baza acestei afaceri sta si prietenia cu Shachar. Amandoi ne-am nascut in Israel din parinti romani asa ca am fost crescuti si educati in spiritul romanesc. De la masa noastra nu lipsea mamaliga si vinul romanesc, iar tata facea niste mici excelenti. Am venit in tara in 1990 si m-am adaptat repede. Tata avea o fabrica de textile asa ca de mic copil eram carat in uzina, obisnuidu-ma cu productia. Am studiat piata, am analizat mai multe afaceri si pana la urma am ales sa investim in Integra”, a declarat Krenzia.

Ce anume a stat la radacina alegerii Integra, un jucator mic si cu dificultati?

Shaine a explicat ca la baza alegerii Integra au stat trei factori. “In primul rand a fost potentialul domeniului, o piata de 1 miliard de euro. In al doilea rand alegerea a fost determinata de potentialul de dezvoltare al afacerii. Integra este un business mic, cu o cifra de afaceri de 24 mil. euro in 2010, asa ca potentialul de crestere este mare, si nu in ultimul rand potentialul de dezvoltare, fabrica este aproape de Bucuresti, beneficiaza de o platforma buna, cu spatiu de extindere”, spun oficialii companiei.

Nu totul este insa roz, businessul achizitionat fiind unul cu dificultati, iar datoriile companiei catre furnizori fiind de circa 5 mil. euro.

“Ca investitor ai doua variante, ori insolventa, ori vanzarea afacerii”, spune Krenzia. Problemele companiei sunt si motivul pentru care cei doi asociatii au amanat anuntarea tranzactiei.
“Acesta este si motivul pentru care nu am anuntat pana acum tranzactia. Am dorit ca inainte sa rezolvam problemele companiei. Cand cumperi o afacere “stricata” trebuie in primul rand sa opresti sangerarea, sa linistesti creditorii, si apoi sa te dezvolti”, a explicat Shaine.

Oficialii fondului de investitii nu au precizat valoarea totala a tranzactiei, care a presupus pe langa injenctia de capital si refinantarea unui credit catre BRD si o plata catre fostul proprietar.

Fondul de investitii a analizat mai multe companii in eventualitatea unei preluari, inclusiv in domeniul lactatelor. “Platforma Integra si posibilitatea de extindere, terenul fiind foarte mare, a fost ceea ce a facut diferenta si motivul pentru care am ales acest business”, povesteste Krenzia.

Citeste si:

Fondata in 1991, Integra SRL este un furnizor de carne proaspata si semiprocesata de porc, vita si oaia. Din 2007, compania detine o fabrica moderna de transare, ambalare si depozitare a carnii cu o capacitate de productie de 1.500 de tone pe luna. Bucurestiul este principala piata de desfacere.

In prezent, fabrica activeaza la 60% din capacitate, insa intr-un an oficialii companiei se asteapta ca aceasta sa functioneaza la capacitate maxima si astfel ca va incepe procesul de extindere.

Noii actionari vizeaza extinderea pe piata a companiei si prin diversificarea ofertei de produse. In 6 luni, cei doi se asteapta sa inceapa si productia de semipreparate, un segment care este in dezvoltare pe piata locala.

Cei doi asociati isi propun ca in 3 ani afacerile companiei Integra sa ajunga la aproape 50 mil. euro, dublu fata de 2010, prin “adaptarea produselor la piata si produse noi”.

Cum merg insa lucrurile pe o piata in care clientul final are buzunarul din ce in ce mai gol?

“Piata si viata se reaseaza. Clientii vor inca produse de calitate, cantitati mai mici, dar calitate. Nu poti duce de nas clientul”, a declarat Krenzia.

De unde vin banii? Intrebat daca banii pentru acest business vin din vanzarea diviziei de seminte a Alka, Krenzia spune ca familia sa avea oricum banii, asa ca nu vanzarea acestei zone de business a facut posibila finantarea noii afaceri. Totusi, in acest caz de ce acest nou business nu a inceput acum cativa ani? “A fost o serie de intamplari. Pe de o parte vanzarea diviziei de fructe uscate din Alka, care mi-a lasat mai mult timp liber si pe de alta parte, incheierea madatului bunului meu prieten la URBB”, subliniaza Krenzia.

E bine sa imbini prietenia cu afacerile? “Suntem prieteni buni de multa vreme, deja ne-am dovedit loialitatea si corectitudinea”, a declarat zambind Krenzia.

Amir Krenzia a venit in Romania in 1992 pentru a dezvolta afacerea familiei, alaturi de tatal sau, Harry Krenzia. In 1994, cei doi au infiintat Alka Group. Amir Krenzia a coordonat activitatile de marketing si vanzari din cadrul Alka pana in 2005, cand a venit la conducerea companiei, ca director general. Sub conducerea sa, grupul Alka si-a diversificat activitatea, de la echipamente de procesare a cafelei, la comertul cu seminte, fructe uscate si produse de patiserie. Din 2010, Amir Krenzia a delegat functia de conducere pentru a coordona dezvoltarea strategica a companiei. In acelasi an a vandut divizia Nutline catre Intersnack. In prezent, Alka este specializata in productia de biscuiti, cafea, napolitane si prajituri.

Shachar Shaine a fost in perioada 2004-2010 presedinte si CEO al URBB-Tuuborg Romania. Shaine a lucrat in URBB Romania din 1999, initial fiind vicepresedinte de marketing in cadrul producatorului de bere.