De asemenea, aceste bonusuri se ofera si in functie de rezultatele anuale, trimestriale sau lunare.
Doar aproximativ 20% dintre companiile multinationale au in politica acordarea de bonusuri de Paste, insa, mai ales in ultimii doi ani, aceasta practica a inceput sa nu mai fie foarte populara din cauza conditiilor economice, releva studiul.
Pe de alta parte, in companiile de productie care au sindicate puternice, se acorda prime de Paste si de Craciun ce au la baza cadouri in produse (ale firmei (productie) sau cosuri cu produse traditionale achizitionate din comert) sau in bani sau tichete cadou.
Valoarea acestor prime de Paste este de aproximativ 200-500 lei per angajat in companiile mari multinationale.
In companiile mici bugetele alocate primelor de sarbatori sunt evident mai mici, iar angajatilor li se poate oferi o zi libera in plus, vouchere cu valori mai mici (simbolice), directorul ii poate invita pe angajati la masa de pranz, tendinta pietei fiind de diminuare a acestor prime fixe si de focusare pe performanta si recompensare, a mai spus Oana Datki.
Sursa foto: freedigitalphotos.net
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: