In acelasi timp, un procent de doar 28% dintre angajati se pronunta de fiecare data cand vine vorba de bonusuri acordate in companiile in care lucreaza, se arata in studiul "Beneficii extrasalariale acordate de intreprinderile mici si mijlocii din Romania

Procedura utilizata cel mai frecvent in stabilirea beneficiilor extrasalariale in cadrul companiilor este aceea prin care conducerea le prezinta angajatilor o lista, din care acestia aleg. Doar in 27,8% din companiile participante la studiu angajatii au initiativa si propun o lista, pe care o negociaza cu conducerea.

Cele mai raspandite tipuri de beneficii extrasalariale asigurate de companii sunt tichetele de masa, telefoanele de serviciu, cursurile de formare profesionala platite de companie, decontarea cheltuielilor de transport, tichetele cadou si masinile de serviciu.

Dintre tipurile de beneficii extrasalariale pe care nu le au in prezent, angajatii si-ar dori in cea mai mare masura sa le fie oferite de catre angajatori asigurari (32,1%). Ponderi semnificative in raspunsurile participantilor au avut si tichetele de vacanta, o zi libera acordata pentru ziua lor de nastere, abonamentele medicale, excursiile in scop de teambuilding sau gratuitatea mesei de pranz.

Cele mai multe companii nu le ofera angajatilor abonamente pentru serviciile medicale ale unei clinici private (54,2%) sau le platesc abonamente sub 100 de euro pe an. Abonamentele pentru servicii medicale asigurate angajatilor de catre clinici private contin, cu precadere, servicii de medicina generala si analize de laborator.

Mai mult de o treime din angajatii companiilor participante la studiu (35%) nu au beneficiat de cursuri de formare profesionala platite de angajator. In cazurile in care angajatorii au asigurat astfel de cursuri, principalele domenii de training alese de conducerea companiilor au fost managementul, comunicarea si finantele.

Citeste si:

Studiul "Beneficii extrasalariale acordate de intreprinderile mici si mijlocii din Romania", a fost realizat pe un esantion de 626 de respondenti, in perioada 13 decembrie 2011 – 18 ianuarie 2012, de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, liderul pietei de informatii specializate din Romania.

Rentrop&Straton face parte din reteaua internationala VNR Verlag für die Deutsche Wirtschaft AG, grup de consultanta in afaceri german, cu operatiuni la Bonn, Berlin, Salzburg, Zürich, Varsovia, Bucuresti, Moscova, Londra, Manchester, Madrid si Johannesburg. Rentrop&Straton este membru SIPA (Specialized Information Publishers Association), membru fondator BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor) si ARMAD (Asociatia Romana de Marketing Direct).

Compania activeaza de 16 ani pe piata locala de informatii specializate.

Sursa foto: freedigitalphotos.net