Astfel, in primul an complet de productie a modelului Logan, profitul companiei Dacia s-a ridicat la 57 milioane euro, pe fondul unei cifre de afaceri de 1,2 miliarde euro, mai mare decat nivelul cumulat al cifrei de afaceri din 2003 si 2004, potrivit Rompres.

In 2004, Dacia a inregistrat pierderi de 72,3 milioane euro, din care pierderi operationale de 59 milioane euro. Anul trecut, Renault a investit la Dacia 157 milioane euro, valoarea totala a investitiilor ajungand astfel la 630 milioane euro.

Compania Dacia a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 1,2 miliarde euro, iar pentru anul 2006 estimeaza un nivel de peste 1,5 miliarde euro, a anuntat marti intr-o conferinta de presa directorul general al companiei, Francois Fourmont.
       
Cresterea puternica a vanzarilor datorita succesului comercial al modelului Logan a permis Dacia sa obtina in 2005 un profit net de 57 milioane de euro, dupa cinci ani in care pierderile cumulate s-au cifrat la 363 milioane euro.
       
Anul trecut, vanzarile de autovehicule Dacia au crescut cu 70,6 la suta fata de anul 2004, pana la nivelul de 164.406 unitati. La aceasta crestere au contribuit atat rezultatele comerciale din Romania - 113.276 unitati vandute (plus 68,9 la suta fata de 2004), cat si cele inregistrate la export, unde, cu 51.130 vehicule comercializate, vanzarile au crescut de 2,7 ori.
       
Productia a atins un record istoric de 172.021 vehicule, din care 146.456 Logan. Impulsionata de cererea comerciala puternica pentru modelul Logan, activitatea de fabricatie a uzinei de la Mioveni a depasit practic volumul cumulat al anilor 2003 si 2004.

Exporturile - au sporit de peste trei ori
     
In plus, exporturile au crescut in schimb anul trecut de peste trei ori fata de anul 2004, depasind pragul de 50.000 de unitati. Printre tarile cu cele mai mari livrari de automobile Dacia se afla Franta, Turcia, Serbia, Algeria sau Maroc.

Cifra de afaceri a Dacia a crescut de mai bine de doua ori fata de cea inregistrata in anul 2004, cand s-a situat la 578 milioane euro, iar contributia exportului a fost de 348 milioane de euro, cu 300 la suta mai mult fata de anul precedent.
       
Activitatea de piese de schimb a generat o cifra de afaceri de 122 milioane de euro, ceea ce echivaleaza cu 9,8 la suta din cifra de afaceri totala inregistrata de Dacia.
       
Investitiile au totalizat 157 milioane de euro in 2005, iar valoarea cumulata a investitiilor realizate la Dacia de la privatizare se ridica la finele anului trecut la 630 milioane de euro.
       
Tinand cont de nivelul pierderilor inregistrate in anii precedenti si de importanta investitiilor realizate, Adunarea Generala a Actionarilor, la propunerea Consiliului de Administratie a decis sa reintregeasca activul net al societatii prin recuperarea pierderilor contabile. Din acest motiv, profitul inregistrat nu poate fi distribuit in alte scopuri, cum ar fi acordarea de dividende. Aceasta politica va fi probabil mentinuta in urmatorii ani.
       
Potrivit lui Fourmont, Renault detine in prezent 99,43 la suta din capitalul social al Dacia si nu intentioneaza sa listeze din nou societatea la bursa.
       
In 2005, marja operationala (profitul din operare) a atins 56,8 milioane euro, situandu-se la 4,73 la suta din cifra de afaceri. Daca aceasta marja ar fi pastrata in 2006, Dacia ar urma sa obtina un profit de peste 71 milioane euro, dar directorul Francois Fourmont nu a dorit sa ofere cifre in acest sens, subliniind ca exista o serie de factori care sunt urmariti cu mare atentie de managementul companiei - cursul de schimb leu/euro si restrictiile la acordarea de credite.
     
Pentru 2006, Dacia estimeaza o productie de 200.000 de autovehicule si pe vanzari de acelasi nivel, din care 112.000 unitati in Romania si 88.000 la export. Investitiile prevazute pentru anul in curs depasesc 150 milioane euro.

Dacia Logan se va scumpi daca euro coboara sub 34.000 de lei vechi

Citeste si:

Preturile la care sunt comercializate versiunile popularului autoturism Dacia Logan ar putea creste in cazul in care cursul de schimb pentru euro va cobori sub nivelul de 34.000 de lei vechi (3,40 RON), a declarat marti pentru Rompres vicepresedintele companiei Dacia, Constantin Stroe.
       
Stabilizarea monedei unice europene in jurul nivelului de 35.000 de lei vechi ar fi convenabila pentru Dacia, care in acest caz nu va opera ajustari de pret, a precizat Stroe.
       
Potrivit directorului general al companiei Dacia, Francois Fourmont, evolutia monedei nationale in raport cu euro este urmarita cu mare atentie, parand sa urmeze in 2006 tendinta din prima parte a anului 2005, cand euro s-a depreciat accentuat si a coborat pana la 34.000 de lei vechi.
       
O depreciere a euro ar perturba planurile financiare ale constructorului autohton de autovehicule, o mare parte din achizitii efectuandu-se in lei, cu influenta semnificativa asupra costurilor.
       
"Daca situatia continua ar trebui sa ne recalculam preturile", a spus Fourmont.
       
In prezent, cel mai ieftin model Logan este comercializat in Romania la un pret de 6.250 euro.
       
Dacia Logan este cel mai vandut autoturism pe piata romaneasca, anul trecut 146.456 clienti din Romania si din strainatate devenind posesori de Logan.

Dacia Logan ridica afacerile Renault      

Compania Dacia a ajuns unul din pilonii de rezistenta ai celor de la Renault. Astfel, francezii au ajuns in punctul sa-si bazeze cresterea pe vanzarea de autoturisme Logan, acestea reprezentand aproximativ 7 procente din vanzarile Renault.

Potrivit reprezentantilor francezi Logan va contribui in urmatorii patru ani cu aproximativ jumatate la cresterea vanzarilor grupului francez Renault cu circa 800.000 de unitati pana la nivelul anului 2009.

Compania Automobile Dacia este detinuta din luna septembrie a anului 1999 de grupul francez Renault, care a cumparat pentru 50 de milioane de dolari pachetul majoritar. intre timp, in urma unor majorari succesive de capital, Renault a ajuns sa detina peste 99% din actiunile Dacia.

Mai mult, grupul francez a anuntat recent ca este interesat de achizitionarea fabricii Daewoo de la Craiova, iar la Pitesi a inceput productia unei noi fabrici,investitie ce se ridica la 215 milioane de euro, care va produce cutii de viteze pentru modelele Renault, Nissan si Samsung.