Grupul francez Lafarge estimeaza ca veniturile din Romania se vor plasa in acest an cel putin la nivelul din 2011, iar principala piata pe care activeaza, a cimentului, ar putea inregistra un avans de 2-5% in volum, sustinut in principal de lucrarile de infrastructura.
Anul trecut am inregistrat o crestere a volumelor livrate, dar am scazut preturile, ceea ce a generat un impact asupra veniturilor, care s-au diminuat. (...) In 2012 ne asteptam sa fim cel putin la nivelul de anul trecut", a declarat agentiei Mediafax Sonia Artinian, care conduce operatiunile Lafarge din Romania.

Artinian a devenit la 1 ianuarie directorul general al producatorului de ciment Lafarge Romania, principala companie a grupului francez pe piata locala, preluand functia de la Philippe Questiaux, aflat la conducere in ultimii zece ani. Ea raspunde de toate activitatile Lafarge din Romania - ciment si agregate si betoane.

Seful producatorului de materiale de constructii nu a comunicat valoarea totala a rulajului inregistrat de Lafarge in Romania anul trecut si a precizat ca informatiile legate de evolutia vanzarilor vizeaza livrarile de ciment, agregate si betoane, nu si cele de gips, controlul operatiunilor din urma fiind cedat de grupul francez la finele anului trecut catre compania belgiana Etex.

Grupul francez a primit 850 milioane de euro dupa finalizarea vanzarii activelor diviziei de gips in Europa si America Latina catre Etex, pastrand o participatie de 20% in noul parteneriat.

In 2010, afacerile din Romania ale producatorului francez de materiale de constructii au scazut cu 13,4%, de la 270 milioane euro la 233,7 milioane euro, rezultatele incluzand vanzarile de ciment, cu ponderea cea mai importanta, agregate, betoane si gips.

Artinian a afirmat ca este dificil de avansat estimari privind evolutia vanzarilor companiei in 2012, din cauza incertitudinilor legate de evolutia procesului de atragere a fondurilor europene, precum si de impactul alegerilor programate in acest an.

Ea a spus ca pe langa proiectele de infrastructura si cele feroviare, prioritare pentru producatori, grupul este interesat si de oportunitatile asigurate de constructia proiectelor de energie eoliena pe piata locala.

"Am furnizat deja materiale pentru asemenea proiecte (eoliene, n.r.), in Dobrogea si in sudul Iasiului, si suntem interesati in continuare de acest tip de proiecte, tehnice, unde putem contribui nu doar cu produse, ci si cu servicii de expertiza, in colaborare cu constructorii", a spus reprezentantul Lafarge, precizand ca grupul este interesat sa-si diversifice oferta de servicii pe piata locala.

In schimb, ea apreciaza ca evolutia lucrarilor pe segmentul imobiliar va ramane in continuare scazuta, revenirea pe crestere urmand sa aiba loc peste 2-3 ani.

Lafarge Ciment a inregistrat cresteri importante de costuri anul trecut, in special a celor energetice, si grupul ia in calcul acoperirea inflatiei acestora in 2012 prin majorarea preturilor de vanzare, pentru asigurarea sustenabilitatii activitatii, potrivit sursei citate.

Piata locala a cimentului este disputata de trei dintre cei mai importanti producatori la nivel mondial, Lafarge (Franta), HeidelbergCement (Germania) - prin Carpatcement Holding si Holcim (Elvetia).

Piata a dat semne de revenire in 2011, productia de ciment inregistrand un avans de 8,1% la sase luni, potrivit datelor patronatului de profil CIROM, care nu a comunicat insa deocamdata datele pentru intregul an.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri