Marile fuziuni si vanzari din istoria Bergenbier incep in anii 2000. In 2004, Interbrew fuzioneaza cu AmBev si formeaza InBev. In 2008, InBev fuzioneaza cu Anheuser-Busch si formeaza AB-InBev, lider global pe piata berii. La final de 2009, insa, gigantul se hotareste sa renunte la operatiunile din Europa Centrala si de Est si vinde fabricile din regiune catre fondul de investitii CVC Capital Partners, care a infiintat Starbev.
CVC Capital Partners a preluat fabricile din ECE cu 2,3 mld. dolari in 2009. In 2012, operatiunile se vand cu 3,5 mld. dolari, intr-o piata care incepe sa se stabilizeze, dupa doi ani de scaderi.
Dupa mai putin de doi ani si jumatate, CVC Capital Partnes hotareste sa vanda Starbev. Motivul? Cererea era mare pentru aceste unitati de productie.
Pe 3 aprilie, Molson Coors a anuntat ca plateste 2,6 mld. euro pentru StarBev, inclusiv Bergenbier Romania.
Anheuser-Busch InBev (ABInBev), SABMiller, Carlsberg, Heineken si alti producatori de bere au studiat oportunitatea preluarii StarBev, potrivit informatiilor aparute in presa internationala.
In 2010, Bergenbier a inregistrat afaceri de 470 milioane lei, mult sub nivelul din 2009 de circa 570 milioane lei. In 2010, Bergenbier SA a inregistrat o pierdere de 65,8 mil. lei, fata de 19 mil. lei in 2009.
Volumul de bere vandut in 2011 pe plan local a stagnat la circa 17 mil. hl. Nivelul este in scadere cu 16% fata de 2008, punctul maxim al pietei, si este similar cu cel din 2006.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: