Alianta Renault-Nissan nu va mai fi interesata sa participe la licitatie pentru preluarea uzinei Daewoo de la Craiova, daca clarificarea situatiei acesteia dureaza prea mult, a declarat marti, intr-o conferinta de presa, directorul general al companiei Dacia, Francois Fourmont, citat de Rompres.

"Rezolvarea dosarului Daewoo Craiova intre Guvernul Romaniei si creditorii Daewoo este un subiect care ne preocupa. Daca situatia dureaza foarte mult nu vom mai fi interesati sa participam la licitatie", a afirmat Fourmont.

Oficialul Dacia a spus ca situatia la Daewoo Craiova este neschimbata de mai multe luni si a amintit ca Renault-Nissan a depus o scrisoare de intentie la Oficiul pentru Privatizare, in care isi manifesta dorinta de a avea acces la informatii pentru a se hotari daca va participa la o eventuala licitatie pe care o va organiza statul roman.

Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe anuntase in luna ianuarie ca Daewoo Automobile Craiova ar putea avea un nou proprietar pana la sfarsitul primului trimestru al anului. Acesta a spus ca doi competitori si-au anuntat intentia de a se implica in procesul de preluare a societatii craiovene, Ford si Renault - Nissan.

KPMG a evaluat in primele luni ale anului 2005 pachetul de 51 la suta din actiunile Daewoo, pe care Ministerul Economii si Comertului doreste sa le preia, la 32 milioane euro, iar valoarea de lichidare la circa 70 milioane euro.

Citeste si:

MEC detine 49 la suta din actiunile societatii, prin Automobile Craiova. Ministrul Economiei, Codrut seres si-a exprimat speranta ca fabrica de la Craiova sa ramana in circuitul productiei de automobile, si, de asemenea, sa pastreze locurile de munca ale putinilor angajati ramasi la Craiova, insistand ca nu se poate discuta de o vanzare a societatii.

Potrivit acestuia, o ulterioara vanzare a companiei se va face numai daca noul investitor se angajeaza sa pastreze in productie 20-30 la suta din capacitate si daca intr-o perioada de 1-2 ani va lansa pe piata un produs nou.

Compania sud-coreeana Daewoo Motor a dat faliment in 2002, 'sufocata' de datorii. Gigantul american General Motors a cumparat o parte din centrele de productie ale Daewoo, dar nu si fabrica de la Craiova, care a ramas titularul marcii Daewoo.

In clasamentul pe marci pentru anul 2005, Daewoo ocupa pozitia a treia, cu opt la suta din piata la 20.528 de unitati vandute, pierzand pentru prima data pozitia a doua in defavoare marcii franceze Renault. in topul vanzarilor la autoturismele autohtone, modele Daewoo Matiz si Cielo au ocupat locurile doi si trei, cu 13.087 si 6.302 unitati comercializate in 2005.