GSK a investit in Romania peste 141 de milioane de dolari (107,8 mil. euro la cursul de schimb actual) si detine la Brasov singura facilitate de productie din Romania care produce branduri globale si opereaza exporturi catre 80 de tari din toata lumea", potrivit companiei.

In noiembrie anul trecut, compania a anuntat finalizarea unei investitii de 7 milioane de dolari in liniile de productie a doua marci de medicamente care se comercializeaza la nivel global (antidepresivul Seroxat si Retrovir capsule - folosit in tratamentul HIV). Investitia a permis GSK Romania sa creasca numarul de piete in care exporta de la 50 la 80.

Pentru acest an, GSK Romania si-a propus sa continue investitiile, inclusiv cele in actiunile de responsabilitate sociala (CSR), precum si dialogul cu autoritatile pentru „dezvoltarea unui sistem de sanatate functional si stabil".

„Speram ca mediul legislativ si economic sa devina favorabile acestor planuri investitionale, printr-un nivel mai ridicat de transparenta, stabilitate si predictibilitate, necesare dezvoltarii tuturor companiilor, indiferent de domeniul de activitate", a declarat Pascal Prigent (foto), directorul general al GSK Romania.

In 2011, vanzarile GSK in Romania s-au cifrat la 151,8 milioane de euro, in crestere cu 11% fata de 2010, potrivit Cegedim. In 2011, piata farmaceutica a crescut cu 12,4% pana la 10,82 miliarde de lei (2,55 mld. euro), la pret de distributie.

Citeste si:

[Crestere record pentru piata de medicamente: 30% pe final de 2011]

In prezent, GSK are pe plan local un portofoliu de 80 de produse, insemnand 140 de forme de prezentare, in 13 arii terapeutice (boli respiratorii, urologie, afectiuni ale sistemului nervos central, oncologie s.a.).

Gigantul britanic GSK este prezent pe piata romaneasca de 20 de ani, la inceput ca importator, iar mai apoi si ca producator si distribuitor prin achizitia fabricii Europharm in 1998 si a Europharm Distributie in 2003 de la antreprenorul local Mihai Miron.