Dupa ce in 2011 compania s-a axat in principal pe eficientizarea proceselor in vanzari, prin programe de dezvoltare - in urma unor investitii de circa 100.000 euro - sau in cresterea brandului in domeniul mass-media - prin campanii de publicitate in care a investit 500.000 euro, in acest an, cresterea va fi sustinuta in continuare de o reorganizare si dezvoltare a echipei de vanzari, un model de afaceri centrat pe servicii.

Renania vizeaza in primul rand o extindere a gamei de produse premium, optimizare a proceselor si standardizare dar si imbunatatirea serviciilor cu clientii - de la achizitie pana la livrare.

Pentru urmatorii trei ani, reprezentantii companiei urmaresc dezvoltarea afacerilor si a organizatiei prin investitii in forta de munca, investitii in formarea acestora.

In 2011, Renania a inregistrat vanzari in valoare de 22,2 milioane euro, in crestere cu 21% fata de anul precedent. Pentru 2012, compania estimeaza o crestere a afacerilor cu 26%, la circa 28 milioane euro.

Schimbarea managementului

La inceputul anului, ca parte a structurii dezvoltarii pentru urmatorii trei ani, Renania si-a schimbat modelul de management dupa ce a numit-o in functia de director general pe Florentina Taudor, fost manager in cadrul mai multor companii si banci din Romania.

Centrul si nordul tarii, urmat de zona Banatului sunt zonele cu cele mai mari vanzari pentru grupul condus de fratii Szesz.

“Renania va continua procesul de transformare demarat anul trecut, de dezvoltare si formare a echipelor de vanzari si de suport. In termeni operationali, 2012 marcheaza si regandirea prezentei in teritoriu, compania urmarind sa-si optimizeze activitatea in zonele cu potential ridicat”, a declarat Florentina Taudor (foto dreapta), director general Renania.

Totodata, Renania va investi circa 700.000 euro in training si formare a angajatilor ca parte a redefinirii modelului de business.

Miza pe vanzarile online

Unul din proiectele importante vizate in urmatorii ani de Renania este crearea unui magazin online, ocazie cu care vanzarile ar putea inregistra un ritm de crestere accelerat.

“Ne-am propus ca incepand din 2013 sa lansam o platforma online - un magazin virtual - cu produsele distribuite de Renania. Este inca devreme sa vorbim de strategie si investitii, dar este inca in faza de proiect”, sustine Florentina Taudor.

Citeste si:

In prezent, produsele comercializate de catre Renania se gasesc in cele 4 showroom-uri din Romania (Tg. Mures, Oradea, Bucuresti si Timisoara), prin agentii de vanzari si retelele de distributie.

Cresterea cu 40% a numarului de angajati

Ca parte a procesului de evolutie a companiei, Renania isi propune ca pana in 2015 sa mareasca numarul locurilor de munca la 130, in crestere cu 40% fata de cati angajati numara compania in prezent.

Va fi cautata in special forta de munca in zona agentilor de vanzari - pentru distributia echipamentelor Renania.

Piata de profil, in crestere

Dupa ce in 2011, valoarea pietei de echipamente si sisteme pentru securitate si sanatate in munca din Romania era estimata la 90 milioane de euro, in acest an ar putea creste cu pana la 10% .

“Piata de profil ar putea inregistra anul acesta o crestere de cel mult 10% - la 100 milioane euro - cu conditia ca domeniul sa continue intr-un ritm pozitiv de crestere, pe un trend ascendent, nefiind influentat de alti factori externi. Clientii isi vor manifesta in continuare prudenta in extinderea bugetelor de achizitii.”, sustine Orlando Szasz (foto cover), actionar si presedinte al consiliului director.

In prezent, Renania detine o cota de piata de 20%, iar in anii urmatori isi doreste sa ajunga la o cota de piata de 30-35%.

“Piata este fragmentata”, dupa cum spune proprietarul Renania, astfel ca ceilalti concurenti ai companiei se situeaza pe piata locala la afaceri de maximum 4 milioane de euro.

Factorii care pot influenta business-ul

Trei factori importanti pot schimba cu totul calculele Renania pentru urmatorii ani.

“Schimbarile de la nivelul materiilor prime, fluctuatia cursului leu-euro-dolar si evoluatia yuan-ului chinezesc in raport cu dolarul sunt trei factori care pot schimba cu totul planurile noastre in urmatorii trei ani. Noi am luat in calcul o evolutie a business-ului in conditii normale de piata”, explica Orlando Szasz.

Compania Renania, detinuta de catre fratii Orlando si Roland Szasz (50%-50%), activa de 16 ani in industria de profil, este furnizor de solutii integrate si complete de tip «one stop shop». Acestea acopera evaluarea necesitatilor de protectie si a riscurilor, furnizarea de echipamente, programe de eficientizare a costurilor.

Portofoliul Renania include peste 1000 de articole apartinand unui numar de peste 60 de marci internationale si proprii (Vertiqual, Defender, Offshore). Renania are, in prezent, 91 de angajati si peste 4000 de clienti activi.