Retailerul de imbracaminte pentru barbati Bigotti se pregateste pentru a intra pe Internet prin lansarea unui magazin online si tatoneaza ideea redeschiderii magazinuluiui de pe Calea Victoriei din Bucuresti, a declarat Cosmin Copaescu, general manager al companiei.
„Retailul stradal are sanse mari doar in anumite orase, mai ales in Bucuresti, in Centrul Vechi si Calea Victoriei, in opinia lui Cosmin Copaescu, care adauga ca in continuare lipsa locurilor de parcare reprezinta o problema pentru centrul Capitalei. “Ne uitam sa revenim in Calea Victoriei, care este mai atractiva decat Centrul Vechi in momentul de fata. In Centrul Vechi este potential doar pentru un magazin mic. In mod natural, scaderea chiriei ar trebui sa fie 30-40% pe Calea Victoriei comparativ cu perioada de dinainte de criza”, ne-a declarat Cosmin Copaescu, managerul Bigotti.

Retailerul si-a bugetat pentru 2012 o crestere a cifrei de afaceri de 10-15% comparativ cu anul trecut, cand compania a inregistrat circa 7 mil. euro, in stagnare fata de 2010 si in scadere in raport cu „perioada de glorie, 2007-2008”. Anul acesta evolutia vanzarilor a fost atipica din cauza vremii, astfel incat ianuarie si februarie au fost pe minus, iar in martie Bigotti a reusit sa recupereze declinul, revenind pe crestere.

Bigotti pregateste pentru anul acesta lansarea unui magazin online printr-o investitie initiala de 100.000 de euro. “Pe online stocurile vor conta foarte mult. Vom avea preturi mai mici sau vom oferi servicii suplimentare, ramane sa alegem strategia cea mai potrivita”, spune Cosmin Copaescu.

In ansamblu, retalul de imbracaminte pentru barbati a stagnat anul trecut. “In continuare, este o diferenta mare intre Bucuresti si restul tarii. Mall-ul din Baneasa incepe sa prinda maturitate de la an la an, insa sunt centre comerciale in tara care nu au forta sociala sa evolueze. Si in Bucuresti exista un decalaj intre mall-uri. Polii de putere se schimba de fiecare daca cand apare un centru comercial nou. (…) Bucurestiul, care reprezinta 40% din retailul de fashion pentru barbati, este intr-o crestere cu sincope, iar acest avans este anulat de scaderile din restul tarii”, adauga Copaescu.

Baneasa Shopping City genereaza 30% din vanzarile totale ale Bigotti din Bucuresti, in conditiile in care retailerul mai este prezent si in Plaza Romania, Bucuresti Mall, Mario Plaza si Afi Cotroceni. “Valoarea bonului mediu a scazut anul trecut, iar batalia ramane sa prinzi cat mai multi clienti. A trecut perioada in care lumea cumpara mai mult din pasiune”.

Compania are in prezent 200 de angajati, dupa o perioada cu redimensionari de personal. “Inainte de criza, aveam 300 de angajati. Cand piata a inceput sa coboare, am strans robinetul astfel incat sa nu ne trezim ca nu vom face fata situatiei”, mai spune reprezentantul Bigotti, companie care si-a redus costurile de operare cu 40% din din 2008 pana acum.

In ceea ce priveste evolutia chiriilor, managerul Bigotti afirma ca unele contracte deja semnate nu au fost modificate. “Este importanta relatia pe care o ai cu mall-ul. Sunt unii manageri de centre comerciale care au inteles ca mergem mai departe doar impreuna, iar altii care au refuzat negocierile”. Astfel, costul mediu cu chiriile a scazut in cazul Bigotti cu 10-15% in 2011 comparativ cu 2008, ritm influentat de cei care au incercat sa blocheze chiriile la un nivel nesustenabil.

Principalii competitori ai Bigotti sunt Massimo Dutii, Braiconf, Cavaliere si Tata&Fiul.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri