Societatea Nationala Plafar SA detine, in prezent, o cota de 30% din piata de procesare si comercializare a plantelor tehnice, aromatice si toxice, a declarat, pentru Rompres, directorul general al SN Plafar SA, Aurel Nicolae. "Cele 30 de procente pe care Plafar le detine pe aceasta piata sunt date de consumatorii de varsta a doua", a spus Nicolae.

Societatea a avut, in 2005, o cifra de afaceri de aproximativ doua milioane de euro. Pentru acest an, societatea intentioneaza sa-si creasca cifra de afaceri pana la cinci milioane de euro.

Actuala conducere a societatii a preluat conducerea Plafar in luna iunie 2005, moment la care firma avea datorii de ordinul zecilor de miliarde de lei vechi, nu avea o strategie de marketing, infrastructura IT si isi sustinea productia cu doar zece la suta din suprafetele de teren detinute inainte de 1990.

Citeste si:

In ultimele sase uni, prin noul management au fost facute investitii de aproximativ 200.000 de euro. Cea mai importanta investitie a fost facuta in imaginea comerciala a produselor Plafar, a explicat directorul Nicolae. De asemenea, s-a investit in calificarea fortei de munca.

Plafar are mari asteptari de la subventiile pentru plantele aromatice si tehnice, care se vor acorda pentru prima data de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale. Valoarea subventiei va fi de 800 RON pentru un hectar. In prezent, compania ofera 367 de locuri de munca si intentioneaza sa atraga inca aproximativ 100 de angajati in urmatoarea perioada.

Una din problemele principale ale SN Plafar SA, in prezent, este folosirea de numeroase societati comerciale a numelui sau emblemei "Plafar", pentru a-si vinde propriile produse. in acest sens, conducerea societatii a sesizat autoritatea de concurenta.