Grupul European Drinks, singura companie romaneasca prezenta, la Barcelona, la unul dintre cele mai mari targuri internationale de industrie alimentara - Alimentaria 2006 a incheiat trei contracte de export cu firme spaniole din domeniu.

"Piata Spaniei este o piata interesanta pe care o vom lua in considerare. Cele trei contracte incheiate si contactele stabilite in primele zile ale targului ne indreptatesc sa participam si la alte editii, tinand cont ca acum suntem la prima participare si din pacate doar singura firma romaneasca dintre cele 5.000 de participante din 70 de tari", a declarat pentru Rompres la Barcelona, presedintele grupului, Viorel Micula.

Acesta a spus ca participarea grupului de firme pe care le conduce la Alimentaria Barcelona a reprezentat un efort financiar de peste 50.000 de euro.

Acesta a precizat ca au fost apreciate mai multe dintre produsele European Drinks - cele consacrate din categoria bauturilor alcoolice, precum taria de Rieni sau Palinca de Bihor. Aceste produse vor fi completate cu o noua gama Dracula - Legendary spirit of Transilvania, care, potrivit estimarilor presedintelui grupului vor fi la fel de apreciate.

Grupul European Drinks ofera prin diviziile sale o gama de peste 350 de produse, de la bauturi racoritoare si alcoolice, ape minerale, pana la produse din cereale, dulciuri si produse de morarit si panificatie.

Grupul a realizat, in ultimii 15 ani, una dintre cele mai mari investitii private din Romania, fiind clasat pe locul cinci, in top 500, al celor mai mari companii din Europa din industria alimentara si a bauturilor, clasament realizat in functie de nivelul cifrei de afaceri si al investitilor realizate.

Citeste si:

Grupul isi desfasoara activitatea de productie in cadrul a trei mari platforme industriale, European Drinks, Scandic Distilleries si European Food, toate dotate cu tehnologie de ultima ora. Compania se va lansa in 2006 si pe piata cosmeticelor, a sampoanelor si detergentilor, in urma unor investitii semnificative relizate pentru constructia unei unitati de productie de profil.

In ceea ce priveste exporturile, presedintele grupului a afirmat ca in momentul de fata acestea detin o cota de sub 10 la suta din totalul productiei, desi anual exporturile s-au dublat. "Estimam ca dupa intrarea in UE exporturile vor creste pana la un nivel de 20-30 la suta", a spus Viorel Micula.

Piata autohtona "inghite" cea mai mare parte a productiei, European Drinks reusind sa castige cote importante in ultimii ani mai ales pe piata berii si pe cea a bauturilor racoritoare. "Pe segmentul bauturilor alcoolice, principalul competitor al nostru este piata neagra. in prezent, in Romania peste 65 la suta din bauturile alcoolice sunt produse pe acesta piata", a precizat presedintele Grupului.

Produsele European Drinks si European Food se vand bine in Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Moldova unde grupul are deja filiale, dar si in Cipru, Spania, Israel si tarile Arabe. "in perioada imediat urmatoare vom deschide o noua filiala a grupului, in Bulgaria", a mai spus Viorel Micula.

Grupul European Drinks, detinut de fratii Ioan si Viorel Micula, are o cifra de afaceri anuala de peste 500 de milioane de euro si desfasoara activitati in mai multe sectoare, printre care industria alimentara si de bauturi alcoolice si sucuri, turism, sectorul imobiliar si media.