Deficitul comercial pe produsele agroalimentare va creste si mai mult in urmatorii ani, apreciaza reprezentantii firmelor de import-export. "In urma liberalizarii comertului cu UE, nu avem nici o sansa sa rezistam in fata importurilor", ne-a declarat Mihai Ionescu, secretar general al Asociatiei Nationale a Exportatorilor si Importatorilor din Romania (ANEIR). Acesta sustine ca, in ceea ce priveste exporturile, singurele produse cu care Romania se poate prezenta pe piata europeana sunt cele ecologice. Anul trecut, deficitul comercial a depasit un miliard de euro, fiind unul dintre cele mai ridicate din istoria agriculturii romanesti, aceasta in conditiile in care 2004 a fost an agricol foarte bun. Practic, Romania este singura tara care adera la UE cu deficit in comertul cu produse agroalimentare.

Cea mai mare piedica in calea exporturilor romanesti este calitatea. UE este foarte pretentioasa in privinta marfurilor aduse din tari care nu sunt membre si de aceea introduce o serie de bariere pornind de la conditii privind parametrii electrostatici si pana la cele sanitar-veterinare. In aceste conditii, liberalizarea, chiar daca se face treptat, nu reprezinta un avantaj pentru exporturile Romaniei. Pentru inceput, UE a eliminat taxele vamale pentru o serie de produse alimentare romanesti, insa acestea sunt nesemnificative. Printre ele se numara: iaurtul, porumbul in conserva, uleiurile vegetale, margarina, ciocolata, cerealele pentru micul dejun, drojdia, inghetata s.a. Romania va trebui, la randul ei, sa elimine treptat, pana la sfarsitul lui 2006, taxele vamale la produsele europene. Dupa 2007, situatia va fi si mai dramatica decat acum. Magazinele vor fi invadate de alimente europene, iar cele autohtone nu vor mai avea cautare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri