Compania Coty Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 18,5 milioane de dolari, cu 15% mai mult decat in 2004. Potrivit directorului general al companiei, Viorel Ognean, Coty mizeaza in acest an pe un avans de peste 10% al vanzarilor, peste media pietei de cosmetice.

De asemenea, rata profitului companiei se situeaza in jurul valorii de 7-8%. Reprezentantul Coty estimeaza ca firma are o cota de piata de 15% in Romania, in conditiile in care pe segmentul de parfumuri pentru femei are o pondere de peste 30%, iar pe cel pentru barbati, de circa 20%.

Unul dintre cele mai dinamice segmente de produse a fost in ultima perioada cel al deodorantelor pentru barbati, unde vanzarile au crescut cu 15% pe an, la nivelul intregii piete. Aceeasi tendinta se regaseste si in cazul segmentului de cosmetica decorativa.

In ultimii doi ani, piata parfumeriei a suferit o serie de mutatii, prin diminuarea vanzarilor de produse mai ieftine si cresterea ponderii de parfumuri scumpe. "S-au petrecut insa schimbari la categoria mass-market prin aparitia unei categorii semiselective, care inseamna 15% din total", a declarat Marian Dumitrescu.