„Biletul electronic se adreseaza tuturor celor care doresc sa-si economisesca efort, timp si bani. KLM a introdus acest serviciu in Romania din dorinta de a simplifica sistemul de achizitionare a biletelor de avion si de a ajuta clientii sa-si procure biletele printr-o modalitate moderna, simpla, rapida, la standarde internationale”, declara Alexandru Dobrescu, Directorul KLM pentru Romania.

Biletul electronic contine aceleasi elemente ca si biletul de hartie: numar de bilet, numele pasagerului, ruta, numarul de zbor, orarul si informatii referitoare la cost. Deosebirea fata de biletul de hartie este ca cel electronic nu mai este tiparit pe hartie speciala, ci este stocat in baza de date a companiei.

Beneficiile biletului electronic sunt numeroase. In primul rand, acesta nu poate fi pierdut, distrus, furat sau uitat acasa. Iar aceste aspecte reprezinta adevarate avantaje tinand cont de faptul ca re-emiterea unui bilet de hartie se face cu o penalizare minima de 70 Euro. In plus, rezervarea si plata biletului electronic se pot face on-line si astfel se economiseste efort si timp. Detinatorul biletului electronic poate initia formalitatile de imbarcare prin internet, cu 24 de ore inainte de ora de plecare. Asftel, pasagerul isi poate alege locul in avans, iar timpul de asteptare in aeroport la check-in se reduce simtitor.

Biletul electronic poate fi rezervat si cumparat atat de la birourile KLM, cat si de la agentiile de turism din reteaua de distributie nationala, in special cele acreditate IATA. 

La nivel global, biletele electronice aduc o imensa economie in industrie pentru ca ajuta la eliminarea unor costuri importante precum cele ale hartiei, imprimarii, transportului sau multe alte costuri ale activitatilor conexe, inclusiv contabilitatea sau operatiunile post vanzare. La nivel mondial se prevede ca, pana la sfarsitul anului 2007, biletul de hartie sa fie eliminat complet din uzanta companiilor aeriene.