Este aproape tot ce se mai poate scoate acum de la oficialii de la combinatul Mittal Steel din Galati. Societatea nu mai este cotata, deci nu are obligatia de raportare pe piata bursiera; rezultatele sunt agregate acum la nivelul grupului Mittal, care este cotat pe pietele internationale, unde sunt conditii stricte de raportare a rezultatelor financiare (iar un volum al productiei ar face trimitere la cifra de afaceri).

Ramane totusi ca datele celui mai mare combinat siderurgic romanesc sa fie descoperite din raportarile din toamna ale Finantelor. Deocamdata, ce mai putem afla e ca "activitatea de productie e profitabila", spune Hans Rosenstock, directorul de operatiuni al Mittal Steel Galati.

Directorul a refuzat sa comenteze daca rezultatele financiare ale combinatului sunt afectate de provizioanele facute ca urmare a litigiului, existent dinaintea privatizarii, cu casa de comert Balli.

Intoarcerea la piata interna, dictata de chinezi

Pentru directorul de productie conteaza mai mult acum stabilirea noilor directii de dezvoltare. "Productia de tabla groasa va ramane un punct forte la Galati, dar ne vom concentra in acelasi timp si pe productia destinata industriei auto si de electrocasnice. Intentia noastra este sa ajungem sa acoperim nevoile pietei interne", sintetizeaza directorul Rosenstock.

Citeste si:

Dupa explozia de acum doi-trei ani a preturilor, piata otelului incepe sa se stabilizeze. China este responsabila de ambele evolutii. Mai intai a sufocat piata cu supercomenzi, perturband piata otelului. Panicati, consumatorii au inceput sa-si faca stocuri. De anul trecut insa, China s-a reintors in piata, de data aceasta ca exportator net. Marii producatori, inclusiv Mittal, au mers pe politica reducerii productiei, pentru mentinerea preturilor.

Cat timp piata era pe crestere, puteau supravietui si combinatele mai putin performante. Acum insa producatorii incep sa se orienteze spre produsele cu valoare adaugata mare, printre acestea fiind si tabla prelucrata pentru industria auto. Ce poate fi mai la indemana pentru combinatul de la Galati decat uzina de Loganuri de langa Pitesti?

Investitii de 50 de milioane pentru fata de caroserie

Dupa privatizarea cu francezii de la Renault, Dacia a inceput sa renunte treptat la tabla de Galati, invocand probleme de calitate (vizibile pentru orice posesor de masina nationala). Aveau sa se indrepte spre combinatul de la Kosice din Slovacia, detinut de americani.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/stiri/stiri.php?ContentID=6805