Cu o experienta de 10 ani in sistemul bancar, Stefanescu urmarea momentul potrivit pentru a-si deschide propria afacere „fizica”.

Era deja patronul unui afaceri online cu jucarii pentru copii, stia obiceiurile de consum din Piata Victoriei, zona in care de altfel lucra, asa ca dupa prezentarea de la Marriott a decis sa depuna la Subway un plan de afaceri pentru a obtine franciza.

„Am mers la interviu in Bulgaria (unde exista un agent de dezvoltare Subway - n.r.). Am primit raspunsul peste 3 luni. In noiembrie, am mers la training, in SUA, timp de doua saptamani, unde am facut de toate – de la preparat sandvisuri pana la spalat toalete”, isi aminteste Stefanescu.

Franciza l-a costat 7.500 de euro, iar pentru amenajarea restaurantului din Piata Victoriei, Stefanescu a mai dat alti „100.000 – 200.000 de euro, impreuna cu banca”.

Cristian Stefanescu este primul francizat Subway din Romania. Restaurantul sau din Piata Victoriei are 150 mp, cu 42 de locuri la masa, si 10 angajati. Alte 5 persoane vor fi angajate in perioada urmatoare.

Citeste si:

In restaurant se prepara sandvisuri, salate, tortillas, fursecuri, chipsuri, sucuri, ceaiuri si cafea. Un sandvis costa intre 8 si 9 lei, un suc intre 4 si 6 lei, iar un fursec 3,5 lei.

Unde se deschid urmatoarele restaurante Subway

Planul de dezvoltare din Romania vizeaza deschiderea a 40 de restaurante in urmatorii 4 ani. Pana la finele anului vor mai fi inaugurate doua unitati, una in complexul comercial Palas (Iasi), iar cealalta in Iulius Mall (Cluj).

Romania este tara cu numarul 100 a lantului de restaurante cu servire rapida Subway. In prezent, Subway detine 36.500 de restaurante in alte 99 de tari, fiind cel mai mare lant de restaurante fast food din lume in sistem de franciza. In Bulgaria functioneaza 22 de restaurante Subway.

Pe plan local, principalii concurenti ai Subway sunt McDonald’s, Burger King si KFC.