Eliminand impactul variatiei cursului de schimb valutar, vanzarile retailerului francez pe piata romaneasca afiseaza un avans de 6,8% in perioada analizata, se arata intr-un raport prezentat joi de grup.

Carrefour are in Romania 52 de supermarketuri, 5 francize si 25 de hypermarketuri, precizeaza Mediafax.

Vanzarile Carrefour in Romania au crescut anul trecut cu 4,8%, la 1,184 miliarde euro, datorita extinderii retelei de magazine, reiese din raportarile anterioare ale grupului.

La nivel mondial, vanzarile Carrefour au urcat in primul trimestru cu 1,5%, la 22,49 miliarde euro.

In conditii comparabile, eliminand efectele de calendar, varianta pretului carburantilor si a cursului de schimb valutar, vanzarile Carrefour la nivel mondial au coborat cu 0,1% in primul trimestru, in principal din cauza performantelor dezamagitoare ale hipermarketurilor din Franta si impactului masurilor de austeritate implementate in statele din sudul zonei euro, unde consumatorii au redus bugetele destinate chetuielilor discretionare, transmite Reuters.

Brazilia sta bine. Problemele sunt in China

Citeste si:

Pe pietele emergente, grupul a avut performante robuste in Brazilia, insa a continuat sa aiba probleme pe piata chineza.

Carrefour este cel mai mare retailer european si al doilea la nivel mondial, dupa gigantul american Wal-Mart.

Cresterea nominala de 1,5% a vanzarilor reflecta in principal preturile mai ridicate ale carburantilor si cresterea numarului mediu de zile lucratoare raportat la primul trimestru al anului trecut.

Carrefour are o expunere ridicata pe statele din sudul zonei euro, unde conditiile economice dificile din ultimii ani au fost accentuate de masurile recente de austeritate.

Vanzarile retailerului in Grecia au scazut cu aproape 16% in primul trimestru, iar in Spania s-au redus cu 6,1%.

Grupul are probleme de cativa ani, derivate partial din dependenta de hipermarketuri, care pierd teren in Europa de Vest deoarece consumatorii au tot mai putin timp liber, preferand sa-si faca cumparaturile de la magazine de cartier sau de pe internet.