Compania Studio Moderna s-a lansat in urma cu 20 de ani in Slovenia, ca firma de teleshopping, iar in prezent isi desfasoara activitatea pe 22 de piete europene. In Romania, Studio Moderna activeaza din 2002, promovandu-si brandurile pe toate canalele de televiziune din tara. Firma are si propria televiziune de home shopping, transmisa de UPC.

Compania are si o retea de magazine fizice pe plan local pe care a extins-o in 2012. Compania a investit in acest an in trei noi magazine si urmeaza sa mai deschida alte 3. Firma are o cifra de afaceri de aproape 30 mil. euro si in zona de call-center a Top Shop lucreaza aproximativ 600 de persoane, full time si part-time, care preiau sau genereaza apeluri, urmand ca pana la sfarsitul anului 2012 sa fie angajati peste 100 de oameni noi.

Pilecki, Top Shop: Sunt persoane care incearca sa insele consumatorii. Merg direct la adresele de domiciliu ale acestora si se recomanda a fi agenti ai companiei Studio Moderna
Wall-Street.ro: Ati deschis alte cateva magazine Top Shop in acest an. La cat se ridica investitia intr-o astfel de unitate?
Zoltan Pilecki: Investitia intr-un magazin nou poate ajunge pana la 50.000 euro, in functie de suprafata, dotari...

WS:Unde planuiti sa mai deschideti magazine Top Shop in Romania?
ZP: In acest an vom continua dezvoltarea lantului de magazine Top Shop. Ne vom extinde in orase importante din tara, cel mai probabil in Bacau,Galati, Ploiesti sau Pitesti, unde nu avem reprezentate Top Shop sau Dormeo in prezent. Insa intentionamsa deschidem cate un al doilea magazin si in Brasov si Iasi.

WS:La cat s-a ridicat cifra de afaceri a companiei in 2011? Cum a evoluat procentual fata de 2010?
ZP: In 2010 Studio Moderna a inregistrat o cifra de afaceri de peste 27 milioane de euro, pastrandu-si un ritm ascendent in anii urmatori. Mediul economic dificil din ultima perioada a afectat cele mai mult modele de afaceri, in special in sectorul de bunuri imobiliare. De asemenea, cresterea tva-ului, scaderea salariilor atat in domeniul privat cat si la stat, modificarea conditiile de creditare ale bancilor au influentat negativ puterea de cumparare a populatiei.

Pilecki: Anul acesta urmarim dezvoltarea relatiilor contractuale cu diferiti parteneri precum hipermarketurile si farmaciile
Tinand cont de aceste aspecte, noi am incercat sa dezvoltam strategii de vanzare in functie de nevoile specifice ale clientilor si puterea lor de cumparare. Am organizat campanii de marketing integrand toate canalele noastre de comunicare, am diversificat gamele de produse sub umbrela brandurilor Dormeo, Kosmodisk, Walkmaxx, Top Shop, Ivyss si Delimano, reusind astfel sa mentinem vanzarile la un nivel rezonabil.Rezultatele s-au imbunatatit in mod constant, astfel incat in ultimii ani am obtinut cresterea cotei de piata pe diferite categorii de produse. De exemplu Dormeo a devenit in 2010, al doilea cel mai cunoscut brand de saltele din Romania.

WS:Ce planuri aveti in perioada urmatoare?
ZP:Pe langa consolidarea brandurilor, in perioada imediat urmatoare avem in vedere intensificarea activitatilor de marketing, dezvoltarea retelei de distributie, precum si investiile in noi produse de nisa.

Anul aceasta ne-am propus sa fim cat mai aproape de consumatori, de aceea urmarim si dezvoltarea relatiilor contractuale cu diferiti parteneri precum hipermarketurile si farmaciile. In momentul de fata colaboram foarte bine cu Metro, Ambient, Dedeman, Selgros, farmaciile Catena, Sensiblu, Centrofarm, City Pharma, Dona, dar suntem deschisi la orice propunere noua de colaborare.

Pilecki:In portul Constanta ajung primele containere cu produse contrafacute, care se vand apoi la un sfert de pret in centrele comerciale de la periferia Capitalei
WS: Aveti probleme cu produsele contrafacute? Cum incercati sa rezolvati aceasta problema?
ZP:Tot in zona de educare, anul acesta dorim sa intensificam actiunile de urmarire a societatilor care vand produse contrafacute, folosindu-se de notorietatea brandurilor noastre. In portul Constanta ajung primele containere cu produse contrafacute, care se vand apoi la un sfert de pret in centrele comerciale de la periferia Capitalei, apoi ajung in diverse magazine mici, pe site-uri sau sunt vandute din usa in usa.

Citeste si:

WS: Ce produse sunt contrafacute cel mai frecvent?
ZP:Cel mai grav este faptul ca se comercializeaza dispozitive medicale contrafacute, ce pot afecta sanatatea oricui. In aceasta situatie se afla produsele care le copiaza pe cele comercializate sub umbrela brandului Kosmodisk, ce trateaza afectiuni la nivelul coloanei vertebrale. Cu aceeasi problema ne confruntam insa si cand vine vorba de tigai sau dispozitive de slabit, marca Dry Cooker respectiv Relax & Tone.

Din fericire, beneficiem de tot sprijinul din partea autoritatilor si multumim in primul rand celor de la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor, Garda Financiara si Serviciului de Investigare a Fraudelor.

WS: Ati formulat plangeri in acest sens?
ZP: Persoanele impotriva carora am formulat plangeri si se afla sub urmarire penala, sunt comercianti ce isi desfasoara activitatea in complexul commercial Dragonul Rosu, cat si pe internet. De asemenenea sunt persoane care incearca sa insele consumatorii. Merg direct la adresele de domiciliu ale acestora si se recomanda a fi agenti ai companiei Studio Moderna.

Pilecki, Top Shop:Pe viitor intentionam sa producem propriile emisiuni in direct
WS:La un moment dat acest tip de vanzari erau intr-un con de umbra pe plan local si acum au revenit puternic la TV. Ce anume a determinat aceasta situatie?
ZP:Conceptul pe care il promoveaza teleshoppingul este cel de T-commerce – cumparaturi sigure si profitabile in fata televizorului - intr-o oarecare masura, varianta televizata a cumparaturilor pe internet. Reorientarea consumului populatiei din ultimii ani catre online si tv a dus la o crestere substantiala a pietei de t-commerce, Top Shop TV fiind in prezent principalul exponent al acestei piete in Romania.

WS: Ce planuri aveti pentru propria televiziune?
ZP: In Romania, Studio Moderna activeaza inca din 2002, promovandu-si brandurile pe toate canalele de televiziune din tara. Avem si propria noastra televiziune de home shopping, pe care o dezvoltam gradual si care ne ofera o oarecare independenta. Emite 24 de ore si este transmisa de UPC. Pe viitor intentionam sa producem propriile emisiuni in direct, iar produsele sa fie prezentate in detaliu de catre persoane specializate.

WS: In ultimul timp partea de T-commerce este secondata indeaproape de magazinele fizice sau parteneri... De unde aceasta orientare si catre alte canale, a fost o solutie pentru a trece cu bine de criza?
ZP:Produsele pot fi achizitionate in urma vizionarii spoturilor tv la numarul afisat pe ecran, dar pot fi comandate si online pe siteurile brandurilor, din reviste sau cataloage, din magazinele proprii Top Shop sau retelele partenere de distributie. Orientarea care alte canale de comunicare ne-a ajutat sa atingem si alte segmente de clienti si sa pastram volumul vanzarilor, chiar si pe timp de criza.

Teleshoppingul nu este doar un “supermarket virtual” unde gasesti orice produs de care ai avea nevoie, dar asigura si suport pentru lansarea de produse revolutionare si reprezinta in continuare un important tool de vanzare. De aceea am crescut bugetele de promovare pe tv si am avut grija sa livram mesajul potrivit pentru grupul tinta caruia ne adresam. Pe langa sustinerea internationala in ceea ce priveste know-how-ul si suportul tehnic, in 2010 Studio Moderna a avut sansa de a fi acceptata si sustinuta de investitori de talie mondiala precum General Atlantic, JH Partners or Franklin Templeton. Toate aceste masuri mentionate mai sus, ne-au ajutat sa trecem cu bine prin criza economica declansata acum 4 ani.