Petrom, cel mai mare producator de titei din Europa Centrala si de Est si lider de piata in Romania, a incheiat, la inceputul acestei luni, un contract cu Mol pentru preluarea a 30 de benzinarii. Ca parte a tranzactiei, MOL va primi 11 benzinarii de la Petrom si OMV Romania, iar Petrom va plati diferenta, valoare pe care partenerii au refuzat, insa, sa o faca publica. Acesta este primul pas prin care compania incearca sa isi mareasca cota de piata pe segmentul de retail, cota ce va ajunge la 30% pana in anul 2010, conform estimarilor facute, ieri, de reprezentantii companiei.

Statiile Petrom V vor vinde cu 10% mai mult

Un al doilea pas pe care compania il face pentru a acapara o cota mai mare din piata de profil este de a-si maximiza performanta propriilor benzinarii prin investitii intr-o noua generatie de retele, Petrom V Full Agency.

Acestea vor cuprinde, pe langa statiile de benzina, supermarketuri si locuri de joaca pentru copii. Motivatia reprezentantilor companiei de a mari numarul de astfel de benzinarii Petrom V la 40 pana la finele lui 2006, si la 300 in sistem Full Agency vine din estimarea ca, in ultimul trimestru al anului 2006, statiile traditionale vor vinde cu 5% mai mult decat in prezent, in timp ce statiile Petrom V vor vinde cu circa 10% mai mult. Pentru noul concept de benzinarie, compania se va axa pe locatiile urbane si pe cele de pe autostrazi, motiv pentru care reprezentantii companiei si-au anuntat disponibilitatea de a mai achizitiona si alte astfel de retele de la companii cu pachete disponibile.

500 milioane de euro in rafinare

Citeste si:

Alinierea la standardele impuse de Uniunea Europeana se aplica si in materie de energie. Prin urmare, pentru ca termenul limita de aliniere este 1 ianuarie 2007, Petrom a lansat, ieri, o noua generatie de carburanti. Principalul punct pe care trebuie sa il respecte producatorii de titei se refera la un continut mai scazut de sulf, a declarat, ieri, in cadrul unei conferinte de presa, Jeffrey Rinker, director al diviziei de rafinare din Petrom. Noua generatie de carburanti, Top Euro Diesel 4 si Euro Diesel 4 vor fi folosite atat pentru motoarele diesel Euro 4, cat si pentru Euro 1, 2 si 3, caz in care continutul de sulf a scazut de la 350 ppm la 50 ppm. Noile generatii de carburanti sunt rezultatul investitiilor realizate de Petrom in cele doua rafinarii, Petrobrazi si Arpechim si in deschiderea altor 250 de benzinarii, investitii care se vor ridica pana in 2010 la 500 de milioane de euro.

Benzina mai scumpa?

Deocamdata, reprezentantii companiei nu au precizat daca aceste investitii se vor resimti in pretul carburantului la pompa. Insa, spun ei, pretul mai mare cu 500 de lei aplicat de la inceputul lunii aprilie este rezultatul cresterii cu 90 de dolari pe tona a pretului benzinei, de la inceputul anului, si face parte din strategia de aliniere a pretului intern al titeiului la preturile internationale.