Agricola International SA, cea mai importanta companie a Grupului de firme Agricola Bacau, in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare, reteaua proprie de magazine si operatorul logistic, a inregistrat in primele 3 luni ale acestui an o crestere a cifrei de afaceri cu 9%, ajungand in prezent la circa 71,742 mil. lei.

Rezultatele inregistrate pana in acest moment sunt in linie cu obiectivele stabilite la inceputul anului. Agricola Bacau a estimat, pentru 2012, o crestere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasare, 12% la semipreparate si produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate si preparate fierte afumate, respectiv o crestere de 50% la categoria oua pentru consum. Dupa cum anuntam la inceputul anului, in 2011 s-au efectuat lucrari de modernizare privind confortul pasarilor care au determinat scaderea productiei de oua pentru consum in acel an.

Vanzarile de carne de pui au crescut, in primele trei luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara din 2011, cu 5% in volum, in contextul unui inceput de an dificil, marcat de fenomene meteo extreme si de stagnarea pietei carnii de pasare. Cresterile in valoare sunt de 9%, provenite nu din cresterea preturilor, ci din structura de produse comercializate – cresterea vanzarii de sortimente cu valoare adaugata.

“Cresterea vanzarilor la carnea de pasare face parte, dupa cum am precizat pentru prima oara in 2010, din strategia Agricola de a-si eficientiza activitatea, in principal prin cresterea volumelor vandute. Daca in 2010 am comercializat putin peste 25.000 tone carne de pasare, in 2011 am comercializat putin peste 30.000 de tone, iar anul acesta estimam vanzarea a 35.000 tone carne de pasare. In acelasi timp, am ales o strategie de diferentiere, in defavoarea unei strategii de pret care, in opinia noastra, nu face bine industriei. Si vin aici cu cateva exemple: Puiul Fericit, Puiul Familist, Editiile de colectie ale Salamului de Sibiu, cu diferite arome pretioase”, a declarat Grigore Horoi, presedinte Agricola Bacau (foto)

Si in 2012, ca si anul trecut, 20% din productia de carne de pui va pleca la export, insa cantitatea in valoare absoluta va fi mai mare, in contextul in care este planificata o crestere de 10% la aceasta categorie.

Citeste si:

Principalele tari in care este prezenta, in acest moment, Agricola Bacau sunt Germania, Olanda, Franta, Grecia si Marea Britanie, unde exporturile de produse de tip ready-meal de la Europrod sunt in crestere anul acesta.

Vanzarile la categoria salamuri crude uscate si preparate din carne fierte afumate realizate de Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacau, au crescut, in primul trimestru al acestui an, cu 8% fata de aceeasi perioada din 2011. In continuare, grupa salamurilor crude uscate are performante excelente, aici inregistrandu-se vanzari in crestere cu 14%, in vreme ce preparatele fierte afumate au o evolutie stationara. Este evidenta orientarea consumatorilor catre produse considerate mai sanatoase, cu grad
scazut de procesare.

„Suntem increzatori ca vom mentine tendinta de crestere, in special la salamurile noastre crude uscate, unde performam de ani buni, iar Salamul de Sibiu Agricola Bacau, prin pozitia sa de lider in segment, ne ajuta foarte mult. Vorbim in acest caz de o piata – cea a carnii procesate - despre care se estimeaza, in 2012, ca se va contracta cu aproape 15%”, precizeaza Grigore Horoi.

La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, in primul trimestru s-a inregistrat o crestere semnificativa a vanzarilor totale de semipreparate si produse ready meal cu 29% (un plus de 19% a vanzarilor volumice), pe fondul cresterii vanzarilor de produse vegetale din perioada Pastelui. „La aceasta categorie de produse remarc cresterea cantitatilor exportate pe piata Marii Britanii si estimez ca vom livra acolo pana la 20% din productia totala de semipreparate. Am obtinut la sfarsitul primului trimestru recertificarea BRC (British Retail Certificate) - cel mai complex si exigent standard privind siguranta alimentara din toata Europa – iar in curand cred ca vom comercializa pe piata Regatului Unit si mezeluri de la Salbac”, apreciaza presedintele Agricola Bacau.

La categoria oua de consum, produse la Avicola Lumina Constanta, se inregistreaza o crestere de 34% a vanzarilor fata de primul trimestru al anului precedent, dar rata de crestere este influentata de proiectul de modernizare derulat in 2011.