Holcim se confrunta cu majorarea costurilor la energie si cererea slaba pe piata materialelor de constructii din Europa, relateaza Mediafax.

Planul de reducere a costurilor, care va include si unele vanzari de active, urmeaza unui prim trimestru dificil pentru marii producatori de ciment, afectati de cresterea preturilor la combustibili si piata europeana slaba.

Holcim si rivalii Lafarge (Franta), HeidelbergCement (Germania) si Cemex (Mexic) au incercat sa compneseze costurile mai mari pentru electricitate, carbune si petrol prin majorarea preturilor propriilor produse.

Grupul Holcim ia acum masuri si in privinta costurilor, noteaza Reuters.

Potrivit directorului general, Bernard Fontana, programul ar contribui cu cel putin 150 de milioane de franci la profitul operational din acest an. Holcim estimeaza ca planul de economii va avea un cost de implementare de 200 de milioane de franci elvetieni.

Reducerea costurilor logistice ar avea un impact pozitiv de 250 de milioane de franci in profitul operational pana in 2014, in timp ce imbunatatirea eficientei energetice si utilizarea de combustibili alternativi ar adauga economii de 300 de milioane de franci.

Citeste si:

Cea mai mare parte a economiilor, de 500 de milioane de franci, ar fi asigurata, insa, de inovatii si de eforturile de a administra marjele si preturile mai bine, precum si de imbunatatirea rezultatelor activitatilor de marketing si vanzari.

Optimizarea procesului de achizitii si reduceri ale costurilor fixe ar trebui sa aduca economii de 450 de milioane de franci.

Grupul a anuntat, saptamana trecuta, ca volumul vanzarilor de ciment si clincher ale Holcim Romania a scazut cu 6,7% in primul trimestru, fata de perioada similara a anului trecut, iar preturile s-au diminuat cu 1,6%.

La nivel de grup, vanzarile au urcat cu 2,2%, la 4,76 miliarde de franci, peste asteptarile analistilor de 4,7 miliarde de franci. In Europa, insa, vanzarile de ciment, agregate, beton preparat si asfalt au scazut cu procentaje de peste 10% in mai multe tari, afectand puternic profitul net.

Castigul net atribuibil actionarilor a fost de zece milioane de franci elvetieni, mult sub asteptarile de 41,2 milioane de franci ale analistilor.