"Ca urmare a finalizarii lucrarilor la tronsonul km 31+778 la km 46+500, din sectiunea Bucuresti - Ploiesti, parte a autostrazii A3 Bucuresti - Brasov, Pa&Co International a transmis catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) solicitarea de convocare a comisiei de receptie. CNADNR a trimis o echipa de specialisti, in vederea efectuarii inspectiei tehnice, primul pas din procedura de receptie", se arata intr-un comunicat al Pa&Co International, scrie Mediafax.

Pa&Co arata ca proiectul a reprezentat "una dintre marile provocari" pentru companie, fiind o lucrare de complexitate ridicata.

Cei 14,7 kilometri de cale de rulare construiti au presupus si realizarea unor lucrari de arta, respectiv doua poduri, sapte pasaje peste autostrada, un pasaj pentru trecerea animalelor si 17 podete metalice, potrivit sursei citate.

La realizarea acestui sector de autostrada, Pa&Co International a lucrat cu peste 500 de salariati si peste 350 de utilaje. Totodata, au fost folosite peste patru milioane de metri cubi de materiale (balast, asfalt, beton) si au fost montati aproximativ 60 de kilometri de parapeti, se mai arata in comunicat.

Reprezentantii Ministerului Transporturilor au anuntat marti ca nu pot avansa un termen de finalizare a autostrazii Bucuresti-Ploiesti, dar ca au infiintat o comisie de audit de la care asteapta un raport privind stadiul lucrarilor de constructie in maximum o saptamana.

"Ieri am facut o vizita pe santierul autostrazii Bucuresti-Ploiesti si evident a fost imposibil sa o parcurgem cu masina. Asa ca am decis ca azi sa mergem din nou, dar intr-o formula complexa, cu o comisie mixta formata din reprezentanti ai CNADNR si ai ministerului. Asteptam ca in termen de o saptamana comisia sa finalizeze un raport despre autostrada si abia apoi putem vorbi de un termen final", a declarat Horatiu Buzatu, consilier al ministrului Transporturilor.

Buzatu a mentionat ca, pe unele portiuni ale autostrazii, constructorii nu au inceput lucrarile.

Citeste si:

Totodata, el a afirmat ca dupa finalizarea analizei de catre comisia mixta MTI va lua o decizie in privinta penalizarilor pentru intarzierea lucrarii.

Ultima inspectie oficiala la santierul tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti a fost efectuata la finele lunii aprilie de catre fostul premier Mihai Razvan Ungureanu si fostul ministru al Transporturilor Alexandru Nazare. Cei doi au afirmat atunci ca spera ca autostrada sa fie finalizata la 15 mai.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a anuntat, la finele anului trecut, ca firmele Euroconstruct Trading 98 si Pa&Co, care fac parte din consortiul care construieste tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, in lungime de 42,5 kilometri, parte a autostrazii Bucuresti-Ploiesti, vor fi penalizate cu 0,05% pe zi din valoarea contractului, pentru ca au depasit termenul de finalizare a lucrarilor.

Termenul a fost amanat de mai multe ori, in ultimii ani.

Lucrarile la Autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.

Autostrada Bucuresti-Ploiesti va avea 62 de kilometri, din care in noiembrie erau finalizati 25 kilometri. Valoarea totala a lucrarilor se ridica la 450 milioane euro.