Brandul economic Ciucas inregistrat insa o crestere usoara, iar declinul Timisoreana s-a redus catre sfarsitul anului fiscal 2011-2012.
Veniturile au coborat in acelasi interval cu 3%, la un curs de schimb constant, si impreuna cu declinul volumului a condus la reducerea profitului inainte de dobanzi, taxe si amortizare (EBITA), se arata in raportul financiar al grupului, scrie Mediafax.

"In Romania volumul vanzarilor de bere a scazut, intr-o piata pe care consumatorii s-au orientat catre marci mai ieftine. Acest accent pe segmentul economic si pe baxuri a implicat discounturi semnificative si a condus la un mix advers intre brand si bax. Rezultatul SABMiller in Romania a fost influentat si de reducerea stocurilor in a doua parte a anului. Brandul mainstream Timisoreana a fost afectat puternic in acest climat, insa ritmul declinului a incetinit in a doua jumatate a anului, ca urmare a activitatii eficiente de promovare. Segmentul premium a fost, de asemenea, afectat de activitatile competitorilor. Brandul economic Ciucas a inregistrat o crestere usoara, cu rezultate solide ale noului bax cu PET-uri de 2,5 litri", noteaza SABMiller.

SABMiller, al doilea mare producator de bere la nivel mondial, este prezent pe piata romaneasca prin intermediul companiei Ursus Breweries, care detine unitati de producere a berii la Timisoara, Cluj-Napoca, Buzau si Brasov. Totodata, grupul a achizitionat in ianuarie 2009, prin Ursus Breweries, producatorul Bere Azuga.

Citeste si:

La nivel de grup, profitul EBITA a urcat cu 12%, intrucat cresterea inregistrata in America Latina si Africa a compensat declinul cererii in Europa. Profitul a urcat la 5,63 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat in martie, de la 5,04 miliarde de dolari in anul anterior.
Veniturile au crescut cu 11%, la 31,4 miliarde de dolari.