Afacerea Wu Xing a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de circa 4,5 mil. lei, un nivel similar cu cel din anul precedent, insa mult mai scazuta ca valoare fata de anii 2007-2008, cand afacerile depaseau 7 mil. lei, respectiv se apropiau de 8 mil.lei. Ca orice afacere, Wu Xing a simtit scaderea puterii de cumparare si diminuarea comenzii medii din partea clientilor.

“Din 2009 s-a inregistrat anual o scadere a comenzii medii de circa 10%. Am reusit sa mai stabilizam aceasta scadere, care a ajuns in 2011 doar la 5%”, a spus, pentru wall-street.ro, Sabin Cernea. Pentru a veni in preintimpinarea scaderii valorice a comenzii medii, compania isi orienteaza eforturile in cresterea frecventei cu care se comanda.

Pentru a-si realiza tintele si a consolida afacerea, Wu Xing a lansat sau planuieste sa lanseze in viitorul apropiat noi game de produse. In luna mai a acestui an a lansat meniul Smart Wok, in care portiile au 200 de grame si nu 300 de grame, cat au portiile clasice, iar pretul pentru un meniu ajunge sa fie mai mic cu circa 10 lei, fata de gama clasica.

Acest meniu este dedicat in special comenzilor de pranz si vizeaza atragerea de noi consumatori prin politica de pret.

In iunie, compania va lansa si meniul Panda Wok cu produse destinate copiilor intre 5 si 10 ani. O alta noutate sunt dulciurile, dar si oferirea posibilitatii platii online direct pe site, care va fi posibila in curand.

Toate aceste noi meniuri, ca si deschiderea unui nou restaurant in centrul istoric al Capitalei in urma cu 2 luni, determina compania sa isi mentina obiectivul de crestere de 10% a afacerilor in acest an.

“In primele 4 luni am inregistrat o crestere de 9% a afacerilor, 1,75% pe livrare la domiciliu si restul pe restaurante (compania a deschis restaurantul din centrul istoric din Capitala-n.r.)”, a precizat Cernea.

Contrar situatiei din alte industrii, vremea extrem de rea din aceasta iarna a ajutat compania Wu Xing. “Vremea rea este buna pentru afacere. Sigur, in perioada viscolelor s-a livrat mult mai greu, a durat mai mult, dar si clientii au fost intelegatori”, a adaugat Cernea.

Citeste si:

Aceasta scadere a afacerii din ultimii ani a determinat masuri de restrangere si reorganizare a activitatii, dar si schimbari in organizarea businessului.

Una dintre modificari a fost divizarea companiei in 3 firme distincte anul trecut. Astfel, au fost infiintate 3 noi companii, una care sa se ocupe de zona de livrari, Quick Best Food, o alta care a preluat doar restaurantele, si inca una care se ocupa de achizitia de materii prime si semi procesarea acestora, Easy Food Production.

Criza a taiat si din numarul de angajati ai companie, de la 220, la peste 150 de angajati si a determinat actionarii sa renunte la unele branduri pentru a se focus ape altele. Astfel, brandurile Hai La Masa, de mancare romaneasca si Bumerang Pizza au disparut si compania se focuseaza doar pe Wu Xing. "In 2009 aveam 3 puncte de livrare, 2 pentru Wu Xing si unul pentru Hai la Masa. Acum avem 5 locatii pentru Wu Xing, cele doua puncte de livrare si resturantele din Afi Palace Cotroceni, Pipera si centrul vechi", spune Cernea.

Compania a inceput sa deschida restaurante la finalul lui 2010.

Scaderea afacerii din ultimii ani, il face pe Cernea sa fie mai atent si sa isi focuseze resursele pe consolidarea businessului, astfel incat sa reziste mediului economic in continuare dificil.

“Extinderea la nivel national va fi luata in calcul dupa ce dezvoltam si consolidam suficient afacerea in Bucuresti. Dorim sa ne extindem, dar cu prudent, vrem sa ne asiguram ca putem face fata situatiei oscilante a pietei. Am dori sa intram in mall Baneasa si avem un contract semnat in ParkLake Plaza, centru comercial care va fi livrat la finalul lui 2013”, a explicat Cernea.

Dincolo de Wu Xing, Sabin Cernea care mai este actionar si la restaurantul The Harbour, mai are in plan investitii in alte afaceri. “Mai am in proiect doua localuri, doua concepte noi in Romania si am dori sa construim si o pensiune la munte cu fonduri europene”, spune antreprenorul care a inceput afacerea Wu Xing, dupa ce a vazut in filmele americane ca toata lumea comanda mancare chinezeasca.

“Doream sa incep un business cu mancare livrata la domiciliu, iar ideea unui meniu cu specific chinezesc mi-a venit din filmele americane”, a mentionat Cernea.