Compania a inregistrat anul trecut afaceri care s-au ridicat la 9,9 milioane euro, iar reprezentantii PostMaster sustin ca evolutia a venit ca urmare a atragerii de noi clienti si dezvoltarea infrastructurii de functionare.

“Este o piata foarte competitiva, dominata in prezent de Posta Romana. Rezultatele din prezent vin ca urmare a dezvoltarii unei infrastructuri eficiente care include 1700 de distribuitori, 47 de birouri locale, harti vectoriale detaliate si actualizate periodic cu situatia destinatarilor, o capacitate de distributie de 6.000 de tone de material anual si un control eficient al livrarilor. Asteptam cu interes anul 2013 si liberalizarea pietei serviciilor postale. Suntem pregatiti sa concuram cu Posta Romana pe aproximativ 80% din teritoriu, acoperind 95% din populatie, si credem ca vom putea asigura livrari mai eficiente si cel putin la fel de avantajoase ca pret”, a declarat Mihai Preotescu (foto dreapta), managing partner PostMaster.

Cele doua zone de business pe care activeaza PostMaster sunt distributia neadreasata a cataloagelor publicitare si de informare, dar si serviciile postale de distributie adresata, segment care va suferi schimbari semnificative odata cu liberalizarea pietei de la 1 ianuarie 2013. Totodata, compania mai ofera si servicii de GeoMarketing (repartizarea clientilor pe diferite zone, segmentarea acestora dupa venit sau preferinte de consum - n.r.), dar si de gestiune a bazelor de date.

Segmentul de piata pentru distributia neadresata este polarizat fiind gestionat in proportie de 95% de PostMaster impreuna cu Inbox Marketing, principalul competitor pe segmentul serviciilor postale private din Romania.

800 milioane trimiteri publicitare anual

Piata de materiale neadresate se situeaza la un volum de aproximativ 800 de milioane de cataloage, brosuri sau alte informari anual, estimeaza PostMaster care isi adjudeca peste 60% cu circa 500 de milioane de trimiteri/an.

Dimensiunea pietei este oferita de amploarea industriilor care folosesc distributia neadresata ca principal mijloc de comunicare cu clientii. In portofoliul PostMaster se regasesc unii dintre cei mai importanti jucatori din retail, FMCG, mobilier, servicii financiare, DIY etc.

In ceea ce priveste serviciile postale – distributia adresata, piata este impartita in functie de reglementarile in vigoare. Segmentul de piata de peste 50 gr. este extrem de fragmentat, inregistrandu-se o aglomerare de companii (mix intre companii specializate si cele de curierat).

In ceea ce priveste distributia sub 50 gr. este un segment unde Posta Romana are monopol, dar care este extrem de distorsionat de catre companiile private care incalca Legea nr.642/2002 privind serviciile postale, conform ultimelor informari realizate de catre ANCOM cu privire la amenzile acordate operatorilor privati.

Citeste si:

“Desi nu ne adresam direct consumatorilor, materialele distribuite ajung la milioane de persoane si reprezinta principala sursa de informare pentru publicul din industriile de larg consum. Segmentul de servicii postale adresate are la randul sau un potential major daca ne gandim la diferitele informari periodice care circula intre institutiile financiare, companiile de utilitati si de alte servicii si clientii acestora”, declara Mihai Balaj (foto stanga), managing partner PostMaster.

Ce se va intampla din 2013?

La inceputul anului viitor, ANCOM - Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii - va monitoriza piata de servicii postale in vederea asigurarii unui climat competitional corect, dominat in prezent de Posta Romana.

Compania de stat a raportat in ianuarie 2012 un profit brut de 1,4 milioane de euro, cu 16,6% mai mare decat cel inregistrat in luna decembrie a anului precedent. Posta are o datorie de peste 30,624 milioane lei la bugetul de stat, in primul trimestru al acestui an, potrivit datelor publicate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), ceea ce inseamna datorii de peste peste 7 milioane de euro.

„S-ar putea ca Posta Romana sa piarda 50% din piata pana la finalul acestui an”, este de parere Mihai Blaj.

PostMaster este, incepand din 2011, membra a Austrian Post Group, unul din cele mai mari nume din industria specifica din Europa, inregistrand o cifra de afaceri de 2,35 miliarde euro, la nivel anului anterior.

Pentru companie lucreaza in prezent peste 1.900 angajati, dintre care 1.700 sunt distribuitori repartizati in 47 birouri locale.

Principalii jucatori pe piata de profil sunt Posta Romana, PostMaster si Inbox Marketing.