Doi din trei cumparatori de produse profesionale aflate pe rafturile magazinelor de bricolaj sunt interesati de raportul calitate – pret, fara a se mai ghida exclusiv in functie de pret, este rezultatul unei analize realizate de Sika Romania, unul dintre principalii jucatori ai pietei locale de materiale chimice pentru constructii.
Dintre acestia, o parte sunt mesteri calificati care au experienta unor lucrari deja efectuate si care inteleg calitatile produselor. De asemenea, din aceasta categorie mai fac parte consumatorii finali care, fie iau decizia de achizitie in functie de recomandarea mesterilor, fie se informeaza foarte bine inainte de achizitie sau direct la raft.

„Odata cu situatia economica dificila, romanii au devenit mai precauti in privinta cheltuielilor pe care le fac si se informeaza sau cer sfaturi consultantilor din magazine si mesterilor pentru a se asigura ca fac cea mai buna alegere. In plus, acestia au invatat ca un produs ieftin nu garanteaza calitatea si nici durata de viata mai lunga a lucrarii”, a declarat Petrisor Grindeanu (foto), business unit manager distribution Sika Romania.

Potrivit afirmatiilor sale, clientii romani au inteles, de asemenea, ca un cost mai mic al produsului ascunde de fapt un consum dublu sau triplu, care la final duce la un pret mai mare pe metrul patrat, dar si la riscul deteriorarii lucrarilor si la aparitia unor cheltuieli pentru reparatii.

Analiza Sika a mai aratat ca procentul romanilor care nu mai cumpara exclusiv in functie de pret a crescut treptat in ultimii ani. Astfel, in urma cu trei ani, 50% dintre clientii magazinelor de bricolaj erau atrasi doar de cele mai ieftine produse, iar in acest moment ponderea acestora a ajuns la aproximativ 30%.

Piata isi va continua ritmul de crestere

Piata locala de materiale chimice de constructii a avut in 2011 o valoare de 300 de milioane de euro, cu 5% mai mult comparativ cu anul precedent. Pentru acest an, piata isi va continua usor ritmul de crestere, tot cu 5%, ajungand astfel la 315 milioane de euro, conform estimarilor Sika.

In ceea ce priveste vanzarile companiei pe piata locala de retail, acestea s-au situat in 2011 la circa 3,6 milioane de euro, reprezentand 20% din business-ul companiei.

In acest moment, Sika comercializeaza in retail produse destinate sigilarilor, lipirilor si impermeabilizarilor, solutii pentru acoperisuri, reparatii, ancorari, dar si aditivi de mortare si betoane. Acestea sunt exact aceleasi produse ca si cele folosite pe santiere, fiind ambalate insa in cantitati mai mici.

Sika Romania, subsidiara a concernului elvetian, a fost infiintata in 2002, iar incepand cu luna iunie 2008 a dat in folosinta fabrica de aditivi de la Brasov - prima unitate de productie Sika din Romania. Compania este structurata in doua divizii - Divizia de Constructii si Divizia Industrie – si furnizeaza pe piata locala materiale chimice de constructii (produse pentru sigilari, lipiri, ranforsari, reparatii, hidroizolatii si protectii).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri